Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > využívá informační a komunikační prostředky...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak na Internet: Jak správně vybrat a používat router

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Router je zařízení, které umožňuje připojit více počítačů v domácnosti přes jednu internetovou přípojku. Jinými slovy nám tedy router umožňuje využít jedno internetové připojení pro celou domácnost. Dříve jste od svého poskytovatele Internetu obvykle dostali modem, který umožňoval připojení pouze jednoho počítače, a pokud jste se chtěli připojovat z více zařízení, bylo nutné si router zvlášť dokoupit. Dnes již však někteří poskytovatelé připojení nabízejí možnost zvolit si hybridní zařízení, která v sobě obsahují jak modem, tak router. Tato hybridní zařízení obsahující modem i router lze dnes samozřejmě koupit i ve specializovaných IT obchodech, kde si pak také můžeme vybrat z více typů.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Struktura internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Už se vás někdy někdo zeptal, co je to Internet a jak funguje? A jak jste se s tím poprali? Pokud nejste zrovna fanoušek informatiky a síťových technologií, asi jste se do toho pěkně rychle zamotali. Tak co kdybychom si v tom zkusili udělat pořádek?
Autor Akademie CZ.NIC

Náklady na ohřev vody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci určí množství energie vynaložené na ohřev určitého množství vody, vypočítají náklady na spotřebovanou energii, naleznou možnosti úspor a porovnají ekonomickou výhodnost ohřevu různými druhy energií.
Autor Petr Jakeš

Informační a komunikační technologie v zrcadle duševního vlastnictví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje souvislosti informačních a komunikačních technologií a duševního vlastnictví. Dále jsou ve článku uvedeny úkoly pro možné začlenění tématu duševní vlastnictví do hodin IKT.
Autor Ondřej Košek

Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).
Autor Mgr. Monika Venclová

Náklady na topení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci porovnají aktuální teplotu v místnosti s doporučenou hodnotou teploty pro daný typ prostory. Dále vypočítají finanční úspory v závislosti na snížení teploty pro různé druhy energie.
Autor Petr Jakeš

Měření spotřebované elektrické energie a platba za ni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, při jejímž řešení si žáci uvědomí souvislost mezi naměřenou spotřebou elektrické energie a finančními výdaji za ni, hledají efektivní možnosti úspor při provozu spotřebičů a platbách za spotřebovanou elektrickou energii.
Autor Petr Jakeš

Digitální stopa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se za pomoci pracovního listu a doplňujících praktických aktivit postupně seznamují s problematikou tvorby normální a digitální stopy. Pracují a diskutují nejprve samostatně a pak ve smíšených dvojicích (děvče a chlapec). Učitel žáky v aktivitě doprovází a podporuje, při závěrečné diskuzi zaznamenává zajímavé postřehy a provede jejich zhodnocení.
Autor InGeneration

Náklady na cestu, rozhodnutí pro použití dopravního prostředku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci řeší výši nákladů na cestu automobilem po určité trase. Porovnají náklady na cestu s jinými dopravními prostředky a určí nejvýhodnější dopravní prostředek na danou trasu.
Autor Petr Jakeš

Detektiv v kuchyni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci rozdělení do skupin dle různých zemí obdrží imitaci jídelníčku psaným jazykem dané země, který mají přeložit (se slovníkem, či dedukcí). Ve 2. fázi žáci pojmenovávají stejné názvy jídel v různých jazycích. Najdou 6 českých jídel v cizích jazycích (jídelníčcích), zjistí, která písmena v češtině neexistují.
Autor Tanja Lovše
Celkem: 100