Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > využívá informační a komunikační prostředky...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Příprava vlastivědného výletu s využitím mobilního telefonu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje využití mobilního telefonu ve vyučovacím předmětu Vlastivěda. Žáci pomocí mobilního telefonu plánují školní výlet do hlavního města Prahy.
Autor Kamila Fejfarová

Počítáme se sovičkou Evičkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se věnuje praktickému využití interaktivní tabule v hodině matematiky 1. třídy. Jedná se o procvičování, při kterém si žáci upevní princip odčítání s přechodem přes desítku do 20. Námět je určen vyučujím žáky se SPU – dyskalkulie, ale i všem ostatním.
Autor Růžena Pekařová

Mapa Evropy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci vpisují do slepé mapky názvy států, které znají. Následně porovnávají český název s cizím názvem státu a analyzují podobnost či příbuznost těchto názvů.
Autor Jane Mamelok

Detektiv v kuchyni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci rozdělení do skupin dle různých zemí obdrží imitaci jídelníčku psaným jazykem dané země, který mají přeložit (se slovníkem, či dedukcí). Ve 2. fázi žáci pojmenovávají stejné názvy jídel v různých jazycích. Najdou 6 českých jídel v cizích jazycích (jídelníčcích), zjistí, která písmena v češtině neexistují.
Autor Tanja Lovše

Pozdravy a oslovení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci v různých aktivitách poznávají a objevují: vhodné způsoby představování, pozdravy a rozloučení v cizí zemi, vhodné oslovování osob, rozdíly a podobnosti v němčině, turečtině a češtině a zvyky a odlišnosti v chování.
Autor Ingelore Oomen-Welke

Jsem také občan...

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příspěvek prezentuje dílčí projekt, kterým byl v 11. základní škole Plzeň realizován tematický okruh občan, občanská společnost a stát v rámci průřezového tématu výchova demokratického občana. Jedná se o jeden ze 16 dílčích projektů (8 projektů pro žáky 6. a 7. ročníků, 8 pro žáky 8. a 9. ročníků), kterými jsou prostřednictvím tzv. oborových dnů žákům 2. stupně prezentována průřezová témata. Oborové dny probíhají 4x ročně, vždy s realizací všech 16 dílčích projektů. Žáci 2. stupně se postupně zapisují ke garantům dílčích projektů, procházejí tak jednotlivými tematickými okruhy průřezových témat. Opakovaný zápis ke stejnému garantovi není žákům umožněn.
Autor Mgr. Zdeňka Strnádková

Navrhujeme internetovou stránku naší obce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Praktický příspěvek je zaměřen na popis sestavení internetové stránky obce, ve které žáci bydlí. Žáci se učí pracovat s informacemi, zpracovávat je a třídit, učí se komunikovat a využívat moderní technologie a zdroje informací.
Autor Alena Matušková

Gutenberg by se divil

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití školního rozhlasového vysílání při tvorbě ankety jako součást jazykové výchovy.
Autor Zuzana Zejdová

Lukavické stromy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoroční projekt pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ věnovaný pozorování listnatých stromů a jejich prostředí. Zkoumáme, měříme, počítáme, zaznamenáváme, dokumentujeme, publikujeme.
Autor Mgr. Lubomír Šára

Nekonečné životy materiálů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který představuje grafiku jako tvůrčí princip materiálových experimentů. Klíčové momenty jednotlivých činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová
Celkem: 100