Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > využívá informační a komunikační prostředky...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vaříme Evropě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Žáci a žákyně si osvojí základní anglická slovíčka, která se týkají státních symbolů. Seznámí se s typickými svátky v Maďarsku a Turecku. Také se dozvědí informace o jídlech typických pro tyto státy. Nakonec nakoupí suroviny a jedno maďarské a jedno turecké jídlo sami uvaří. Také se pokusí vyhodnotit, jak tato jídla odpovídají zásadám správné výživy.
Autor Petra Boháčková

Školní muzikál „Ludvík“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek seznamuje s celoškolním projektem Gymnasia Jižní Město – školním muzikálem Ludvík.
Autor Gymnasium Jižní Město

Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt, během kterého žáci tvoří katalog cestovní kanceláře a prezentují jednotlivé destinace na pomyslném veletrhu cestovního ruchu. Využívají přitom svých vlastních zkušeností z prázdninových cest.
Autor Mirka Gardoňová

Evropské jazykové portfolio a jeho využití při výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Nedílnou součástí úspěšné reformy vzdělání v současnosti je prvek osobní zodpovědnosti za vlastní proces učení se a samostatnosti v přístupu k vlastnímu vzdělání. Tyto kompetence mohou být úspěšně budovány a rozvíjeny využíváním portfolia jako významného nástroje sebehodnocení.
Autor Miluška Karásková

Média, osobnosti, hvězdy a hvězdičky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je zaměřen na kritické vnímání mediálního obsahu. Doporučené využití: vyučovací hodina slohu věnovaná prezentaci osobností v našich médiích a kritickému vnímání těchto osobností cílovou skupinou – žáky 2. stupně ZŠ.
Autor Miloš Mlčoch

Popis pracovního postupu na téma Příprava jídla, recepty a „ujeté“ recepty

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem vyučovací hodiny je realizovat se žáky atraktivní a zábavnou formou nácvik popisu pracovního postupu. Učitel naváže na vyučovací hodinu, v níž se již se žáky této problematice věnoval.
Autor Miloš Mlčoch

Pohlednice a hodnocení písemného projevu v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si na určených internetových stránkách samostatně vytvářejí pohlednici z prázdnin, kterou zašlou vyučující, a svůj výsledek práce si ohodnotí v aplikaci Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Digitální svět

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci posuzují různá digitální zařízení, určují jejich účel a možnosti využití. Při vzájemné diskusi a spolupráci sestavují myšlenkovou mapu digitálních zařízení.
Autor InGeneration

Příběhem do digi světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.
Autor InGeneration

Užitečné weby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci ve skupinách posuzují různé internetové zdroje, určují jejich účel a důležitost. Při vzájemné diskusi a spolupráci sestavují myšlenkovou mapu zdrojů informací na internetu.
Autor InGeneration
Celkem: 99