Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyrobím si …?
| Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 3. ročníku základní školy s cílem seznámit je se slohovým útvarem popis pracovního postupu a s jeho praktickým využitím při výrobě konkrétního výrobku. Zároveň ukazuje smysluplné propojení vzdělávacího obsahu vzdělávacích oblastí Český jazyk a literatura a Člověk a svět práce, který zároveň napomáhá rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována na větší městské škole zapojené do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) a je předkládána jako inspirace pro vyučující z jiných základních škol.
Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
 | Mgr. Lenka Březinová |
|
|
| |
|
14. 11. 2019 |
647 |
Sociální sítě jako učivo?
| Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext, proč by učitelé něco takového měli dělat, nabízí aktivity, kterými by mohli začít. Součástí článku je naznačení průniku mezi sociálními sítěmi, výchovou k občanství a vybranými složkami čtenářské a digitální gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní, střední i vysoké škole.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Vanda Vaníčková |
|
|
| |
2 komentáře |
01. 11. 2019 |
824 |
Obyčejná tužka nebo myš?
| Příspěvek popisuje dnešní situaci, kdy děti v předškolním (případně v mladším školním) věku poznávají kouzlo obyčejné tužky a pastelek. Naproti tomu je zde počítačový program, případně aplikace na dotykovém zařízení, se kterým děti pracují.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
04. 04. 2019 |
1329 |
Čtenářský deník v aplikaci OneNote
| Příspěvek uvádí možnost využití aplikace OneNote, která je k dispozici v rámci balíčku služeb Microsoft Office 365. Tato aplikace je hojně využívána jako poznámkový blok, ve školní praxi je možné využít tuto aplikaci i k tvorbě čtenářského deníku.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
25. 03. 2019 |
1341 |
Barvy přírody
| Venkovní výuková aktivita, která podporuje pozorovací schopnosti žáků a rozvíjí jejich vnímavost k okolní přírodě. K realizaci je potřeba najít místo, kde se na různorodých stanovištích (stinná a slunná stanoviště) vyskytují rozmanité druhy rostlin s listy s různými odstíny zelené barvy.  | Jakub Holec |
|
|
| |
|
19. 04. 2018 |
3148 |
Historie ICT s aplikací HSTRY
| Článek popisuje, jak se na první pohled nezáživné téma historie ICT dá pojmout zábavnou a kolaborativní formou za pomocí aplikace na tvorbu časových os HSTRY.  | Jaroslav Mašek |
|
|
| |
2 komentáře |
20. 04. 2017 |
3319 |
Procházka napříč městem i generacemi
| Účastníci aktivity se naučí spolupracovat jak se svými spolužáky, tak se starším člověkem. Ten je provede historickou částí jejich města a seznámí je s každodenním životem v dobách našich nebo jejich prarodičů. Žáci dostanou za úkol oslovit seniora, který bude ochoten převzít roli průvodce a vytyčit s nimi konkrétní trasu. Poté ji projdou společně. Za pomoci fotografií a dalších materiálů senior ukáže a popíše jednotlivé budovy, parky, silnice a další zajímavá místa. Neopomene samozřejmě jejich minulost, a to co do rozdílu v celkovém rázu i případného odlišného kulturního a historického významu. Žáci vytvoří krátký dotazník, vyplní pracovní list, využívají mapu, kterou opatří legendou, a tablety, s jejichž pomocí pořídí fotografie a krátké ilustrativní ukázky.  | Mgr. Klára Kimáková |
|
|
| |
|
09. 02. 2017 |
2287 |
Školní sociální síť
| Článek pojednává o využití informačních technologií ve výuce dějepisu.  | Miroslav Dvořák |
|
|
| |
4 komentáře |
23. 06. 2016 |
7153 |
Jak na internet: Jak začít prodávat na internetu
| Pokud přemýšlíte o založení e-shopu, základem Vašeho úspěchu může být už první krok – tedy vhodná volba sortimentu zboží, které chcete nabízet. Právě tento výběr totiž může být tím, co rozhodne o zdaru vašeho podnikatelského záměru. V některých oblastech nabídky zboží je totiž poněkud přeplněno a konkurence může být pro příliš veliká.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
|
23. 05. 2016 |
4653 |
Jak na Internet: Jak správně vybrat a používat router
| Router je zařízení, které umožňuje připojit více počítačů v domácnosti přes jednu internetovou přípojku. Jinými slovy nám tedy router umožňuje využít jedno internetové připojení pro celou domácnost. Dříve jste od svého poskytovatele Internetu obvykle dostali modem, který umožňoval připojení pouze jednoho počítače, a pokud jste se chtěli připojovat z více zařízení, bylo nutné si router zvlášť dokoupit. Dnes již však někteří poskytovatelé připojení nabízejí možnost zvolit si hybridní zařízení, která v sobě obsahují jak modem, tak router. Tato hybridní zařízení obsahující modem i router lze dnes samozřejmě koupit i ve specializovaných IT obchodech, kde si pak také můžeme vybrat z více typů.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
|
18. 05. 2016 |
5825 |