Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL: Kruhový trénink

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V pořadí 6. CLIL výukový plán integruje anglický jazyk a tělesnou výchovu na téma Kruhový trénink. Plán je zařazen do příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a je dostupný na http://clil.nuv.cz.
Autor Jan Pernica

Vydej svůj článek!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Vydej svůj článek! je založena na skupinové spolupráci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a následném zpracování dle dalšího zadání. Aktivita má za úkol učit žáky pracovat s mediálním prostředím, různými typy médií a vnímat rozdíly mezi nimi. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Dokumenty k výuce: Provolání Národního výboru ke vzniku Československa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Práce s dokumentem, který znamenal počátek Československa, vede žáky k vyhledávání informací v textu i k orientaci v širších souvislostech, učí je vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Romipen

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Romipen (překládá se jako romství) je soubor hodnot a vzorců chování, kterými by se měl každý (slušný) Rom řídit. Mezi tyto hodnoty patří například úcta ke starším, pohostinnost, pomoc potřebným, soudržnost, kultura stolování, ale také způsob vystupování a chování na veřejnosti.
Autor Vlado Oláh

Strach/Dar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Romská báseň od autora Emila Ciny. Součást cyklu Rozummění zaměřeného na romskou literaturu.
Autor Emil Cina

Práce s písničkou a sebehodnocení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s žáci procvičují nejen poslech s porozuměním, ale učí se i základním pravidlům sebehodnocení.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.
Autor Helena Havlíčková

Hádanka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí praktické cvičení rozvíjející slovní zásobu s využitím romské hádanky.
Autor Jana Hejkrlíková

Čeština pro žáky-cizince: 20 – Určování času

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem příspěvku je přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Určování času. Příspěvek přináší názvy měsíců a ročních období a výběr sloves z tohoto praktického okruhu; má umožnit žákům zvládnout a pochopit běžná označení činností spojených s ročním obdobím. Cílem článku je naučit žáky pojmenovat jednotlivé měsíce a jednotlivá roční období včetně činností s nimi souvisejících.
Autor Jana Vanhees

Sluneční znamení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Jednodenní projekt během něhož se žáci seznamují a objasňují pojem zvěrokruh. Pracují ve skupinách a vytvářejí prezentační plakáty, které představují jednotlivá sluneční znamení. Zamýšlejí se nad svými společnými i odlišnými povahovými vlastnostmi a učí se vnímat druhé lidi jako neopakovatelné jedince.
Autor Mirka Gardoňová
Celkem: 186