Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

O dvou kočičkách - Pal o duj mačkici

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Metodická doporučení pro práci s romskou pohádkou na 1. stupni ZŠ.
Autor Eva Danišová

Podivné století: scénář 4. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Minulost nedávná Československo 1968–1989 Chceme ukázat, že cesta ke svobodě není sprint, ale vytrvalostní běh. Chceme upozornit na to, že v krátké době jednu okupaci vystřídala jiná a že dosažených vítězství si musíme vážit.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

CLIL - Využití barev v NJ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Při výběru tématického okruhu „Barvy“ jsem vycházela z věkové hranice žáků. Právě tento tématický okruh lze využít téměř ve všech předmětech prvního ročníku po celý školní rok. V následující části představím některé aktivity a hry, které jsme se žáky realizovali v předmětech výtvarná výchova, matematika, tělesná výchova a prvouka.
Autor Šárka Irová

Téma Mezinárodní den zvířat ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje realizovaný výukový blok na téma Mezinárodní den zvířat ve 2. třídě ZŠ v časovém rozsahu 5 hodin.
Autor Jitka Zukalová

CLIL - ON THE FARM

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem je dokázat identifikovat a pojmenovat různá domácí zvířata, naučit se písničku BINGO, procvičovat výslovnost, pozornost a krátkodobou paměť, porozumět instrukcím v cizím jazyce a posilovat sebedůvěru žáků.
Autor Irena Kozáková

Hry s hudbou a techniky muzikoterapie: Rytmus a řeč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Publikace Hry s hudbou a techniky muzikoterapie od Zdeňka Šimanovského je souborem hudebně-terapeutických činností a dalších aktivit pro děti i dospělé. V ukázce se seznámíte s devíti hrami s rytmem. Rytmus je zde spojen s pohybem, slovem a fantazií. Rytmus, pravidelné střídání uvolnění a napětí, je jedním ze základních projevů hudby a života vůbec. Uvedené techniky a hry lze využít v hudební a dramatické výchově, ale i k prevenci problémových jevů.
Autor Zdeněk Šimanovský

Sedm pohádek pro malé myšky - pohádka Výlet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Novou knihu Arnolda Lobela Sedm pohádek pro malé myšky vydalo nakladatelství Albatros v rámci své edice První čtení. Pohádky vypraví tatínek myšák svým sedmi dětem na dobrou noc, aby se jim dobře usínalo. Každá pohádka je krátká, psaná písmem pro začínající čtenáře. Kniha je bohatě a zajímavě ilustrována. Pohádka Výlet, s kterou jsme pracovali s žáky 1.třídy v hodině čtení, je jako jediná z pohádek pojatá jistou formou malovaného čtení, čehož jsem v hodině využila.
Autor Arnold Lobel

Pohádky vánočního zvonku: O zázračném malíři

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V jedném zemi se narodil jeden nadaný a dovedný chlapec, který sotva začal chodit, nic jiného neznal než barvy a malování. A co všechno tento zázračný malíř dokázal, se dozvíte v pohádce od Františka Kožíka. Vánoční zvonek vypráví i další pohádky tohoto známého autora. Kniha může být pěkným dárkem pro malé i velké čtenáře. V článku nabízíme zpracování tématu ve 3. ročníku, kde jsme se zaměřili na rozvoj čtenářské gramotnosti a zároveň propojujeme téma s dalšími vzdělávacími obory.
Autor František Kožík

Jak si uděláme zeměkouli

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek uvádí inspirace z knihy Mileny Lukešové Jak si uděláme zeměkouli. Odkazuje na různé webové stránky, které je možné využít ve výuce nejen předmětů z oblasti Člověk a svět.
Autor Milena Lukešová

Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka II. – Aktivita pro 2. stupeň ZŠ nebo nižší ročník víceletých gymnázií - Fotbalový klub

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je druhým dílem z třídílné série zabývající se čtenářskou gramotností a zejména kritickým čtením. První díl byl zaměřen na teoretické aspekty dané problematiky, druhá část představuje praktickou realizaci rozvoje kritického čtení na druhém stupni základní školy či na nižším stupni víceletých gymnázíí. Následovat bude ukázka přípravy na hodinu kritického čtení pro žáky střední školy.
Autor Renata Bromová
Celkem: 190