Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

3x Habsburská monarchie po třicetileté válce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žák hledá, třídí a hodnotí informace z různých zdrojů. Jak využít odborný text, obrazový materiál a historický dokument?
Autor Zdeněk Sotolář

Přepište scénář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce zaměřená na problematiku product placementu, tj. formy reklamy, při níž je konkrétní výrobek nebo služba umístěna do filmu nebo pořadu, který sám o sobě nemá reklamní charakter.
Autor Marek Mičienka

Učím se vypravovat

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.
Autor Vladimíra Neužilová

Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce zaměřená na život a nejen společnou literární i hudební tvorbu Ježka, Wericha a Voskovce s využitím čtení s porozuměním, aktivního vnímání textu, mluveného slova, zpěvu – audio a video ukázek.
Autor Barbora Šteyerová

James Bond je zpět

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci vyhledávají a třídí hodnotící prvky a na základě této práce na čtyřech variantách jedné zprávy srovnávají různé autorské postoje. Následně vyhledávají obdobnou zprávu a sami vytvářejí různé varianty vyjadřující různé autorské postoje. Současně si uvědomují stavbu mediálního sdělení.
Autor Zdeněk Sotolář

Kočky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Integrace literární výchovy, informatiky a výtvarné výchovy prostřednictvím tématu „Kočka“.
Autor Dana Bezděková

Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.
Autor Dana Novotná

Montessori: Náměty pro český jazyk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje několik zajímavých námětů na aktivity zaměřených na procvičování mluveného i písemného projevu. Žáci si těmito aktivitami osvojují dovednosti, jako je spolupráce s ostatními, vytrvalost, pozornost, fantazie, empatie, komunikační dovednosti apod.
Autor Aisis o.s.

Jak využít mobilní telefon při výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příspěvku je popsána možnost využití mobilního telefonu při výuce německého jazyka. Žáci rozdělení do dvojic si píší a odpovídají svým spolužákům formou SMS.
Autor Michal Jakeš

Orientace pomocí SMS v anglickém jazyce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí zajímavou aktivitu, jak je možné využít mobilní telefon a SMS k procvičení znalostí žáků z anglického jazyka.
Autor Eva Boháčová
Celkem: 190