Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Téma Boj o nezávislost Skotska jsem zvolila proto, aby se žáci dokázali vžít i do jiné než současné doby. Období středověku jsem vybrala zcela záměrně, abych zabránila některým žákům řešit problém např. odletem s vrtulníkem. Příběh Williama Wallace mě velmi inspiroval nejen svou dobou, ale zároveň i jeho tragickým koncem, který však neznamenal jeho prohru v boji za svobodu skotského lidu. Wallaceova snaha o osvobození Skotska se zpočátku zdála být naprosto marná, dokázal však strhnout většinu národa na svou stranu a ovlivnit tím chod dějin. Touto historickou skutečností jsem chtěla žákům ukázat, že i za těžkých podmínek lze dojít k vytyčenému cíli, tedy pokud je člověk o něm pevně přesvědčen. Uveřejněnou přípravu jsem realizovala na 2. stupni ZŠ a doplnila ji reakcemi žáků 8. třídy.
Autor Mgr. Petra Kratinová
Návrh vyučovací hodiny oboru Člověk a jeho svět v duchu kritického myšlení.
Autor Veronika Čížkovská
Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, si kladly za cíl podpořit zájem o výuku chemie a fyziky na ZŠ. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům formou mediální výchovy, kde žáci tvořili doprovodné výukové filmy k tématu.
Cílem práce Oxid uhličitý bylo samostatné provedení konkrétních experimentů dle popsaného návodu, zformulování postupů a závěrů pozorování. Při hledání informací rozvíjeli žáci čtenářskou gramotnost. Využívali informací načerpaných v hodinách chemie při praktické činnosti v laboratoři, schopnost porovnání chování a vlastností jednotlivých plynů. Práce byla složena z několika dílčích pokusů, které dokazovaly vlastnosti oxidu uhličitého.
Autor Martina Čáslavová
Žáci si prostřednictvím této hry upevňují povědomí o ochraně přírody. Zamýšlí se nad činností člověka ve vztahu k přírodě a nad poškozováním a ochranou přírody.
Autor Mgr. Libuše Sochorová
Žáci vyhledávají a třídí hodnotící prvky a na základě této práce na čtyřech variantách jedné zprávy srovnávají různé autorské postoje. Následně vyhledávají obdobnou zprávu a sami vytvářejí různé varianty vyjadřující různé autorské postoje. Současně si uvědomují stavbu mediálního sdělení.
Autor Zdeněk Sotolář
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné v hodinách českého jazyka, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem Vánoc si žáci procvičí techniku čtení, čtení s porozuměním, zrakovou syntézu, gramatická pravidla, délku slabik i hranice slov ve větě.
Autor Petra Pšeničková
Jedná se o krátký úryvek programu pro 2. ročník ve škole v přírodě. Hry jsou motivovány posledním skřítkem z rodu Pinusů, hry jsou zaměřené na život v jednotlivých ekosystémech. Celá publikace obsahuje programy pro školy v přírodě, které jsou vytvořeny v souladu s RVVP pro základní vzdělávání a plně respektují specifika škol v přírodě, jako jsou dopolední výuka, večerní příprava na vyučování, menší počet vedoucích, obsence instruktorů a kratší doba trvání. Seznamte pomocí knihy prvňáčky s Matkou Přírodou, zahrajte si s druháky hmyzí olympiádu, naučte třeťáky hravě třídit odpad, pozvěte čtvrťáky na svatbu Elišky Přemyslovny a Jana Lucemburského a vypátrejte s páťáky hledaného zločince.
Autor Kateřina Zouharová
Titulní strana je interaktivní lekce pro výuku dějin světových velmocí na přelomu 19. a 20. století, období zvaného „belle époque“ nebo také „fin de siécle“. Výstupem projektu je poster – titulní strana fiktivních novin z dané doby a daného státu. Žáci kombinují politické dějiny s událostmi z oblasti vědeckého a technického pokroku, kultury, společenského života apod. Žáci hledají a třídí informace, komunikují ve skupině, prezentují výsledky své práce před ostatními.
Autor Lukáš Tvrďoch
Vytváření osobního erbu je velmi důležitá aktivita, při které se žáci dozvídají nejen něco o sobě, ale i ostatních ve třídě – navzájem se poznávají, komunikují, respektují se.
Autor Blanka Havelková
Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář