Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dokumenty ve výuce: Projev R. Heydricha 2. října 1941 v Černínském paláci v Praze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.
Autor Zdeněk Sotolář

Dokumenty ve výuce: Totalitarismus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pracují s výchozím dokumentem, který definuje totalitarismus, a dále s dokumenty, které stály u zrodu komunistického a fašistického totalitarismu. Žáci jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.
Autor Zdeněk Sotolář

Dokumenty ve výuce: Reformace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s několika dokumenty, které představují počátek německé reformace. Žáci jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Aktivní matematika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek zahrnuje dvě aktivity – Kupka plná otazníků a Matematická samoobsluha. Autorka článku je vybrala jako ukázku metod, které se jí osvědčily ve výuce matematiky a přírodních věd. Jejich předností je aktivizace žáků, zapojení do organizace výuky a vlastního učení, možnost pracovat skupinově, odlišit množství a úroveň úkolů podle individuálních schopností. Snahou je dát každému z dětí šanci na uplatnění a na osobní úspěch. Uvedené metody lze použít i ve výuce jiného vyučovacího předmětu a hlavně dávají možnost propojování témat napříč předměty.
Autor Martina Kvasilová

Rozvoj rychlostních schopností – 2. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tento příspěvek se věnuje rozvoji rychlostních schopností. Všechny uvedené činnosti pro stimulaci rychlostních schopností v tomto článku jsou realizovány v praxi a jsou využitelné ve školní tělesné výchově v tréninkovém procesu i v zájmové oblasti. V praktické části jsou uvedeny příklady pohybových her, cvičení pro stimulaci speciálních rychlostních schopností (spojené s volejbalovými dovednostmi) a cvičení pro stimulaci rychlosti jednotlivého pohybu (horní končetiny). V závěru textu jsou navržena rychlostních cvičení v několika sériích.
Autor Ilona Kolovská

Rozvoj rychlostních schopností – 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se věnuje rozvoji rychlostních schopností. Všechny uvedené činnosti pro stimulaci rychlostních schopností v tomto článku jsou realizovány v praxi a jsou využitelné ve školní tělesné výchově v tréninkovém procesu i v zájmové oblasti. V praktické části jsou uvedeny přiklady cvičení pro stimulaci reakční rychlosti a lokomočních rychlostních schopností.
Autor Ilona Kolovská

Kruh a válec ve slovních úlohách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje osm slovních úloh zaměřených na využití znalostí o kruhu a válci. Každá slovní úloha obsahuje navíc informace a úkoly související s jiným oborem nebo průřezovým tématem.
Autor Milada Kyselovská

Pavoučí matematika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka příspěvku nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.
Autor Jitka Linhartová

Využití víček z PET lahví nejen pro výuku angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek nabízí několik zajímavých námětů na procvičování anglických slov a jednoduchých vět. Žáci si v těchto aktivitách upevní znalost anglické abecedy, rozšíří si slovní zásobu a procvičí výslovnost různých anglických výrazů. Uváděné aktivity je možné využít v podobné formě také např. v českém jazyce a v matematice.
Autor Edita Doležalová

Pátek třináctého

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si v hodině procvičí minulý čas průběhový (lze adaptovat i na přítomný čas průběhový), názvy různých kontinentů, států, výslovnost letopočtů a názvy různých profesí. Zároveň si zopakují, popřípadě se nově dozví něco o známých osobnostech historie i současnosti, o tom kde a kdy žily a čím se proslavily.
Autor Kateřina Poulová
Celkem: 190