Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.
Autor Dana Novotná

Montessori: Náměty pro český jazyk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje několik zajímavých námětů na aktivity zaměřených na procvičování mluveného i písemného projevu. Žáci si těmito aktivitami osvojují dovednosti, jako je spolupráce s ostatními, vytrvalost, pozornost, fantazie, empatie, komunikační dovednosti apod.
Autor Aisis o.s.

Jak využít mobilní telefon při výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příspěvku je popsána možnost využití mobilního telefonu při výuce německého jazyka. Žáci rozdělení do dvojic si píší a odpovídají svým spolužákům formou SMS.
Autor Michal Jakeš

Orientace pomocí SMS v anglickém jazyce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí zajímavou aktivitu, jak je možné využít mobilní telefon a SMS k procvičení znalostí žáků z anglického jazyka.
Autor Eva Boháčová

Měsíc hudebně tvořivých experimentů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí několik tematicky laděných kreativních aktivit, které mohou rozsahem zahrnout měsíc vyučovací náplně hudební výchovy v jedné třídě.
Autor Petr Drkula

Projekt Svatý Martin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
V průběhu cca 3 dnů se žáci na základě textů o svatém Martinovi a četby legendy seznámí se zvyky a tradicemi svátku tohoto světce. Projekt obsahuje řadu námětů na činnosti v nejrůznějších předmětech, převažuje práce s textem s důrazem na čtenářskou gramotnost.
Autor Bohuslava Lormanova

Orientace na mapě ČR ve 4. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Praktický příspěvek je zaměřen na práci s mapou a na rozlišování státních symbolů a orgánů státní moci ČR. Žáci si osvojí pojmy globus, mapa, plán, poledníky, rovnoběžky atd.
Autor Lenka Šnapková

Čadské jezero

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.
Autor Ústav pro informace ve vzdělávání

Oživená krajina

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Program Oživená krajina je součástí nabídky celé řady aktivit, které pro školy pořádá Muzeum moderního umění v Olomouci. Význam a nezastupitelnost těchto animačních programů je především v tom, že umožňuje intenzivní vnímání a promyšlený přístup k interpretaci originálu uměleckého díla ve výjimečném prostřední muzejní expozice. Obsah programu zároveň reaguje na vzdělávací obsah Výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Nabízí učitelům inspirace k realizaci očekávaných výstupů tvůrčími aktivitami v provázanosti vnímání, tvorby a interpretace. Jasně definuje a pojmenovává učivo, respektuje individualitu dětí, nabízí otázky k zamyšlení a umožňuje návaznost při práci ve škole i inspirace k pojetí výtvarné výchovy nejen na základní škole.
Autor Marek Šobáň

Významné osobnosti židovského původu v rámci školního projektu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek v úvodní části nabízí základní informace o čtyřdenním školním projektu pro žáky 2. stupně ZŠ. Základ příspěvku však tvoří rozpracovaná metodika jedné z uskutečněných dílen na téma Významné osobnosti židovského původu.
Autor Milada Kyselovská
Celkem: 188