Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čeština pro žáky-cizince: 2 - Co děláme ve škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku jsou představeny pracovní karty pro prezentaci a nácvik vybraných sloves používaných ve vyučování. Tato slovesa charakterizují činnosti prováděné žáky, mají tedy instruktážní charakter. K jednotlivým kartám jsou připojena metodologická doporučení týkající se gramatické a případně i fonologické stránky slovesa. Cílem materiálu není naučit žáky komplexní paradigmatiku vybraných sloves, ale zprostředkovat jim porozumění instrukcím, které učitel zadává. Cílovou skupinou jsou žáci začátečníci.
Autor Svatava Škodová

Velká písmena

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Prostřednictvím několika aktivit si žáci nejen procvičí psaní velkých písmen, zároveň se dozví i mnoho zajímavých informací z literatury a místopisu.
Autor Helena Vašatová

Sluneční znamení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Jednodenní projekt během něhož se žáci seznamují a objasňují pojem zvěrokruh. Pracují ve skupinách a vytvářejí prezentační plakáty, které představují jednotlivá sluneční znamení. Zamýšlejí se nad svými společnými i odlišnými povahovými vlastnostmi a učí se vnímat druhé lidi jako neopakovatelné jedince.
Autor Mirka Gardoňová

Přírodopis s Ferdou Mravencem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Efektivnější výklad o vodních bezobratlých pomocí dětské publikace Ondřeje Sekory – Knížka Ferdy Mravence.
Autor Jana Sochorová

Uspořádej věty

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Aktivita spojuje všechny tři složky českého jazyka a literatury a lze ji zařadit v libovolném ročníku, např. v šestém nebo sedmém ročníku s důrazem především na žánr pohádky a jeho současné představitele, v osmém nebo devátém ročníku s větším důrazem na stavbu textu a prostředky návaznosti textu. Jednotlivé úkoly lze plnit v různém pořadí, záleží na zvážení učitele.
Autor Zdeněk Sotolář

Čeština pro malé cizince: Jak pracovat se sadou obrázků? 2. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Cílem článku je poskytnout učitelům malých cizinců inspiraci do hodin. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti obrázků. Jde především o možnosti expozice a fixace sloves v češtině.
Autor Petra Procházková

Historie naše učitelka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Námět na projektový den spojený s exkurzí na hrad Perštejn a realizovaný v rámci pobytu ve škole v přírodě. Spolu s dalšími projektovými dny byl podpořen MŠMT ČR v rámci programu Podpora EVVO ve školách v roce 2009.
Autor Marie Magerová

Strašidelný den

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Celodenní program je určen žákům prvních ročníků. Na základě hry se učí spolupracovat a komunikovat ve třídě.
Autor Dana Šafránková

Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.
Autor Kamila Sladkovská

Virtuální hospitace - Mediální výchova: Reklamní slogan

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak a čím reklama působí na příjemce, jaký účel je sledován neustálým opakováním stejných reklam? Co je potřeba k vytvoření reklamy, která zaujme, je vtipná a má nápad?
Autor Mgr. Zuzana Šepsová
Celkem: 186