Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Integrace literární výchovy, informatiky a výtvarné výchovy prostřednictvím tématu „Kočka“.
Autor Dana Bezděková
Program Oživená krajina je součástí nabídky celé řady aktivit, které pro školy pořádá Muzeum moderního umění v Olomouci.
Význam a nezastupitelnost těchto animačních programů je především v tom, že umožňuje intenzivní vnímání a promyšlený přístup k interpretaci originálu uměleckého díla ve výjimečném prostřední muzejní expozice. Obsah programu zároveň reaguje na vzdělávací obsah Výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Nabízí učitelům inspirace k realizaci očekávaných výstupů tvůrčími aktivitami v provázanosti vnímání, tvorby a interpretace. Jasně definuje a pojmenovává učivo, respektuje individualitu dětí, nabízí otázky k zamyšlení a umožňuje návaznost při práci ve škole i inspirace k pojetí výtvarné výchovy nejen na základní škole.
Autor Marek Šobáň
Zjistíme, co jsou to pověry, dozvíme se, co nám přináší štěstí a před kterými věcmi či jevy se naopak máme mít na pozoru. Načerpáme informace o kominickém řemesle a se dvěma kominíky se vydáme čistit komíny. Zavítáme i do přírody za kominíčkem.
Autor Hana Kleisová
Ukázka zařazení mediální výchovy do dějepisu. Na příbězích o trojské válce a Odysseových cestách se žáci učí, co musí obsahovat zpráva, jak se zpráva liší od vypravování a jak správně zprávu napsat.
Autor Zdeněk Sotolář
Aktivita zaměřená na problematiku etického jednání. Prostřednictvím modelové situace lze žáky vést k uvědomění si nejednoznačnosti „etického řešení“ problému v souvislosti s různým osobním žebříčkem hodnot každého jednotlivce.
Autor Simona Šedá
V článku jsou obsaženy zajímavé příklady na Pythagorovu větu a osu úsečky.
Autor Jan Houska
Cílem příkladu je získat a upevnit si slovní zásobu, která se vztahuje k volnočasovým aktivitám, procvičit stupňování nepravidelného příslovce gut a hlavně získat schopnost komunikovat na téma Co mě baví. Pracuje se s Evropským jazykovým portfoliem v jeho online podobě (www.ejp.rvp.cz) se sekcí Moje sbírka. Výstupem této aktivity je projekt, který žáci mají prezentovat, a tak si zlepšit souvislý samostatný ústní projev na dané téma.
Autor Mgr. Jitka Legátová
Berlínská zeď, postavená 13. srpna 1961, byla nejznámějším symbolem studené války. Žáci si sami vyzkouší bezprostřední reakce obyvatelstva na represi a poznají život za \"železnou oponou\". Dozvědí se, jaký dopad tyto události měly na vývoj poválečného Německa včetně důvodů neprostupnosti hranic mezi státy Východního bloku a okolními státy, vzniku a pádu opevnění mezi NDR a SRN aj.
Tento CLIL výukový plán naleznete také na http://clil.nuv.cz v publikaci Cizí jazyky napříč předměty 2. st. základní školy v integraci předmětů němčina a dějepis.
Autor Tereza Šmídová
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka.
První díl se věnuje tématům: co je to inzerát a jak ho rozpoznat ve světě kolem nás.
Autor Tereza Šmídová
Článek nabízí dvě lekce ze seriálu Subjektivita a komunikace – propojování tematických okruhů: Moje jméno a moje abeceda.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová, Mgr. Simona Svatošová