Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Žák hledá, třídí a hodnotí informace z různých zdrojů. Jak využít odborný text, obrazový materiál a historický dokument?
Autor Zdeněk Sotolář
Čtvrtý díl v řadě písňových textů nabízí způsob jak z hudební produkce a textu písně efektivně vystavit jazykovou hodinu, a tím ukáže, že hudba (píseň) nabízí a pokrývá všechny aspekty, které by neměly chybět v kvalitní hodině cizího jazyka. Námětem pro dva plány hodiny se staly písně Niny Simone (Ain´t got no/I´ve got life) a Johna Lennona (Imagine). V plánu hodiny jsou popsány dílčí cíle aktivit i hlavní cíl hodiny a využívá mj. metodu činnostního učení.
Autor Tereza Šmídová
Šesti pracovními listy a mnoha náměty k další činnosti si žáci prohloubí své povědomí o významu adventní doby a tradic v předvánočním a vánočním čase. Přiblíží se jim tím i způsob života našich předků, jejich prožívání této doby.
Autor Bohuslava Lormanova
Příspěvek zahrnuje dvě aktivity – Kupka plná otazníků a Matematická samoobsluha. Autorka článku je vybrala jako ukázku metod, které se jí osvědčily ve výuce matematiky a přírodních věd. Jejich předností je aktivizace žáků, zapojení do organizace výuky a vlastního učení, možnost pracovat skupinově, odlišit množství a úroveň úkolů podle individuálních schopností. Snahou je dát každému z dětí šanci na uplatnění a na osobní úspěch. Uvedené metody lze použít i ve výuce jiného vyučovacího předmětu a hlavně dávají možnost propojování témat napříč předměty.
Autor Martina Kvasilová
Článek poskytuje metodickou podporu učitelům anglického jazyka jako cizího jazyka. Jeho cílem je přispět k lepšímu porozumění potřebám žáků se specifickými poruchami učení (SPU) v procesu osvojování cizího (anglického) jazyka. V příloze pedagogové naleznou aktivity vhodné do výuky anglického jazyka a ukázkovou hodinu výuky anglického jazyka v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy, kde jsou zařazeni žáci se SPU.
Autor Jitka Tůmová
Projekt "Ať žijí duchové" je zaměřen na procvičování znalostí a především dovedností, které žáci získávají během celého třetího ročníku základní školy. Úkoly směřují především ke čtení s porozuměním a práci s textem, ale v mnohých cvičeních se prolínají dovednosti spojené s jazykovou výchovou, matematikou, hudební, výtvarnou a dramatickou výchovou.
Autor Jitka Vinklerová
Téma Boj o nezávislost Skotska jsem zvolila proto, aby se žáci dokázali vžít i do jiné než současné doby. Období středověku jsem vybrala zcela záměrně, abych zabránila některým žákům řešit problém např. odletem s vrtulníkem. Příběh Williama Wallace mě velmi inspiroval nejen svou dobou, ale zároveň i jeho tragickým koncem, který však neznamenal jeho prohru v boji za svobodu skotského lidu. Wallaceova snaha o osvobození Skotska se zpočátku zdála být naprosto marná, dokázal však strhnout většinu národa na svou stranu a ovlivnit tím chod dějin. Touto historickou skutečností jsem chtěla žákům ukázat, že i za těžkých podmínek lze dojít k vytyčenému cíli, tedy pokud je člověk o něm pevně přesvědčen. Uveřejněnou přípravu jsem realizovala na 2. stupni ZŠ a doplnila ji reakcemi žáků 8. třídy.
Autor Mgr. Petra Kratinová
Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.
Autor Ústav pro informace ve vzdělávání
Žáci se učí zaznamenávat do grafu závislost dráhy na době pohybu.
Autor PhDr. Filip Roubíček, Ph.D.
Celoškolní tematicky zaměřená činnost s prvky projektu zabývající se nedávnou historií OH a zároveň směřující k blízkým ZOH ve Vancouveru.
Autor Zuzana Stratilová