Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

3x Habsburská monarchie po třicetileté válce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žák hledá, třídí a hodnotí informace z různých zdrojů. Jak využít odborný text, obrazový materiál a historický dokument?
Autor Zdeněk Sotolář

A song as a complex tool for learning IV. part

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Čtvrtý díl v řadě písňových textů nabízí způsob jak z hudební produkce a textu písně efektivně vystavit jazykovou hodinu, a tím ukáže, že hudba (píseň) nabízí a pokrývá všechny aspekty, které by neměly chybět v kvalitní hodině cizího jazyka. Námětem pro dva plány hodiny se staly písně Niny Simone (Ain´t got no/I´ve got life) a Johna Lennona (Imagine). V plánu hodiny jsou popsány dílčí cíle aktivit i hlavní cíl hodiny a využívá mj. metodu činnostního učení.
Autor Tereza Šmídová

Advent

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Šesti pracovními listy a mnoha náměty k další činnosti si žáci prohloubí své povědomí o významu adventní doby a tradic v předvánočním a vánočním čase. Přiblíží se jim tím i způsob života našich předků, jejich prožívání této doby.
Autor Bohuslava Lormanova

Aktivní matematika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek zahrnuje dvě aktivity – Kupka plná otazníků a Matematická samoobsluha. Autorka článku je vybrala jako ukázku metod, které se jí osvědčily ve výuce matematiky a přírodních věd. Jejich předností je aktivizace žáků, zapojení do organizace výuky a vlastního učení, možnost pracovat skupinově, odlišit množství a úroveň úkolů podle individuálních schopností. Snahou je dát každému z dětí šanci na uplatnění a na osobní úspěch. Uvedené metody lze použít i ve výuce jiného vyučovacího předmětu a hlavně dávají možnost propojování témat napříč předměty.
Autor Martina Kvasilová

Anglický jazyk na 1. stupni ZŠ a specifické poruchy učení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek poskytuje metodickou podporu učitelům anglického jazyka jako cizího jazyka. Jeho cílem je přispět k lepšímu porozumění potřebám žáků se specifickými poruchami učení (SPU) v procesu osvojování cizího (anglického) jazyka. V příloze pedagogové naleznou aktivity vhodné do výuky anglického jazyka a ukázkovou hodinu výuky anglického jazyka v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy, kde jsou zařazeni žáci se SPU.
Autor Jitka Tůmová

Ať žijí duchové

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt "Ať žijí duchové" je zaměřen na procvičování znalostí a především dovedností, které žáci získávají během celého třetího ročníku základní školy. Úkoly směřují především ke čtení s porozuměním a práci s textem, ale v mnohých cvičeních se prolínají dovednosti spojené s jazykovou výchovou, matematikou, hudební, výtvarnou a dramatickou výchovou.
Autor Jitka Vinklerová

Boj o nezávislost Skotska

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Téma Boj o nezávislost Skotska jsem zvolila proto, aby se žáci dokázali vžít i do jiné než současné doby. Období středověku jsem vybrala zcela záměrně, abych zabránila některým žákům řešit problém např. odletem s vrtulníkem. Příběh Williama Wallace mě velmi inspiroval nejen svou dobou, ale zároveň i jeho tragickým koncem, který však neznamenal jeho prohru v boji za svobodu skotského lidu. Wallaceova snaha o osvobození Skotska se zpočátku zdála být naprosto marná, dokázal však strhnout většinu národa na svou stranu a ovlivnit tím chod dějin. Touto historickou skutečností jsem chtěla žákům ukázat, že i za těžkých podmínek lze dojít k vytyčenému cíli, tedy pokud je člověk o něm pevně přesvědčen. Uveřejněnou přípravu jsem realizovala na 2. stupni ZŠ a doplnila ji reakcemi žáků 8. třídy.
Autor Mgr. Petra Kratinová

Čadské jezero

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.
Autor Ústav pro informace ve vzdělávání

Cesta do školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se učí zaznamenávat do grafu závislost dráhy na době pohybu.
Autor PhDr. Filip Roubíček, Ph.D.

Cesta do Vancouveru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní tematicky zaměřená činnost s prvky projektu zabývající se nedávnou historií OH a zároveň směřující k blízkým ZOH ve Vancouveru.
Autor Zuzana Stratilová
Celkem: 187