Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Montessori: Náměty pro český jazyk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje několik zajímavých námětů na aktivity zaměřených na procvičování mluveného i písemného projevu. Žáci si těmito aktivitami osvojují dovednosti, jako je spolupráce s ostatními, vytrvalost, pozornost, fantazie, empatie, komunikační dovednosti apod.
Autor Aisis o.s.

Čadské jezero

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.
Autor Ústav pro informace ve vzdělávání

Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje jejich schopnost a možnost vyjadřovat se o sobě a světě kolem, o všem, co je zajímá a čím žijí. Text je doplněn několika praktickými náměty.
Autor Alena Podepřelová

Zlaté střevíčky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž probíhá kreativní proces hudební výchovy.
Autor Alexandros Charalambidis

Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce zaměřená na život a nejen společnou literární i hudební tvorbu Ježka, Wericha a Voskovce s využitím čtení s porozuměním, aktivního vnímání textu, mluveného slova, zpěvu – audio a video ukázek.
Autor Barbora Šteyerová

Sebepoznání a sebepojetí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vytváření osobního erbu je velmi důležitá aktivita, při které se žáci dozvídají nejen něco o sobě, ale i ostatních ve třídě – navzájem se poznávají, komunikují, respektují se.
Autor Blanka Havelková

Jak překládat báseň Ch. Morgensterna „Die Trichter“ do češtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Slavná báseň ještě slavnějšího německého básníka Ch. Morgensterna lákala a stále láká k novým a novým překladům. Porovnání českých variant této básně může prozradit i českým žákům nemálo nejen z básnické kuchyně, ale i z možností mateřštiny. A třeba bude i inspirovat k vlastním pokusům.
Autor Bohuslav Hoffmann

Sonet - královský žánr lyrické poezie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Na konkrétních sonetech F. Petrarky, W. Shakespeara, J. Hiršala, J. Žáčka a L. Nováka chce příspěvek ukázat podstatu znělky a naznačit její vývojové obměny od dob renesance po současnost.
Autor Bohuslav Hoffmann

Kočky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Integrace literární výchovy, informatiky a výtvarné výchovy prostřednictvím tématu „Kočka“.
Autor Dana Bezděková

Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.
Autor Dana Novotná
Celkem: 190