Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – TALISMANY

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jak najít ten pravý? Talismany nám odpradávna nosí štěstí, lásku, zdraví a hojnost. Mají silnou magickou moc. Chrání nás před zlem a neštěstím.
Autor Hana Kleisová

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – PADAJÍCÍ HVĚZDA

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Objasníme si nejen pověru o padající hvězdě, ale současně si vysvětlíme tuto tematiku z přírodovědného hlediska. Na textu o hvězdách procvičíme slovní druhy, malujeme oblohu, dokončujeme básničku podle vlastní fantazie, formulujeme svá tajná přání.
Autor Hana Kleisová

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Terry Fox začal svůj Maratón naděje

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s životem Terryho Foxe, se způsobem, jak se vyrovnával s těžkou nemocí. Budují si postoj k jeho činům, diskutují o způsobu vyrovnávání se s vlastními problémy. Vysvětlují si citáty slavných, sami si zkouší tvořit výroky, do kterých vkládají vlastní zkušenosti.
Autor Tereza Vodičková

Počátky islámu, víra a tradice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak se islám vyvíjel? Jsou možné jeho různé interpretace? Co je jádro islámu a co jsou zvyky a tradice – jakou mají souvislost, je možné je oddělit? Existují výklady islámu, které jsou slučitelné s demokracií a lidskými právy? Je pravda, že stejně jako existují různé podoby křesťanství, tak existují i různé podoby islámu?
Autor Zuzana Švajgrová

Příběhy migrace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Kdo je migrant a jak se jím člověk stane? Jaké zkušenosti mají s emigrací české země? Kdo je vlastně Čech? Jsou nějaká kritéria, na základě kterých může být člověk považován za Čecha? Jak se může člověk cítit (a jaké situace řešit) při stěhování do jiné země?
Autor Zuzana Švajgrová

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Caesar překročil Rubikon

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni se základními mezníky římských dějin, fungováním a problémy římské republiky. Jsou schopni porovnat význam pojmu diktátor v antice a dnes. Jsou schopni zhodnotit postavu Caesara a podložit své názory argumenty.
Autor Josef Märc

Zachraňme Otesánka!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Zdravá výživa, vhodný k realizaci v 1. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin. Může být zařazen ještě v předčtenářském období.
Autor Mgr. Pavlína Beránková

Den etické výchovy pro 1.–3. ročník

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vznik materiálu byl podpořen v rámci dotace z Rozvojového programu MŠMT ČR – rozvoj etické výchovy v roce 2015. Materiál lze využít k realizaci dne etické výchovy, integrovaného bloku v rozsahu 4 hodin pro nižší ročníky 1. stupně ZŠ, případně lze jednotlivé aktivity zařadit samostatně pro podporu průřezového tématu osobnostní a sociální výchova.
Autor Marie Magerová

Rozvoj klíčových kompetencí v jazykové výuce prostřednictvím mezinárodní spolupráce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek pojednává o portálu www.etwinning.net, na kterém si lze založit profil a vyhledat si partnerskou školu v největší evropské komunitě učitelů.
Autor Mgr. M. Baseggio, Mgr. P. Šabatková

Den etické výchovy pro 4.–5. ročník

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický a metodický materiál pro učitele k realizaci dne etické výchovy. V průběhu dne se realizují v blocích vybraná témata etické výchovy. Materiál byl podpořen z Rozvojového programu MŠMT ČR Podpora etické výuky do vzdělávání v základních školách a nižších ročnících víceletých gymnázií v roce 2015.
Autor Marie Magerová
Celkem: 252