Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Boření stereotypů o Romech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii této národnostní menšiny a na diskusi o tom, jak je romská menšina vnímána.
Autor Aisis o.s.

Jenischové ve Švýcarsku aneb Demokracie zneužívá minoritu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení problematiky menšiny Jenischů ve Švýcarsku do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii této menšiny. Přibližuje žákům problémy z jiné evropské vyspělé země.
Autor Aisis o.s.

Historie a identita Romů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii této národnostní menšiny a na diskusi o důležitosti národní identity.
Autor Aisis o.s.

Předehra k Porrajmos aneb Historie diskriminace Romů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii diskriminace této národnostní menšiny. Žáci sestavují časovou osu historie perzekuce Romů, mohou sledovat a uvědomovat si paralely mezi pronásledováním Romů a Židů.
Autor Aisis o.s.

Král češtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Aktivita, při které žáci na 1. stupni využijí svých dosavadních znalostí českého jazyka.
Autor Pavlína Drtilová

Strach – literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na I. stupni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Strach – strukturované drama inspirované literárním dílem Zápisník Norberta Borovičky od Marie Kšajtové určené pro žáky 3. až 5. ročníku a učitele, kteří mají zkušenosti se strukturovaným dramatem a jsou schopni alespoň trochu improvizovat v nečekaných situacích.
Autor Adéla Hůlková

Cvičení k rozvoji orientace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek obsahuje náměty na několik zajímavých her pro rozvoj smyslového vnímání. Hry jsou zaměřené na sluchovou, zrakovou a hmatovou orientaci.
Autor Aisis o.s.

Gramatika - jazykový prostředek k ústní i písemné komunikaci na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Gramatika je prostředkem vedoucím k řečovým dovednostem, z něhož se nesmí stát hrozba. Na I. stupni ZV se musí zprostředkovat nenásilně, zejména v těsné souvislosti s poslechem, mluvením i psaním. Text je doplněn praktickými ukázkami.
Autor Alena Podepřelová

Exkurze do místního závodu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka popisuje výuku probíhající formou exkurze do výrobního závodu. Žáci tak získají představu o konkrétní výrobě, o technologických postupech, seznámí se s různými profesemi, což by mělo žáky vést k přemýšlení o vlastní profesní orientaci a postupné přípravě k ní.
Autor Alena Matušková

Zvládání vlastních pocitů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje aktivitu realizovanou v samostatném vyučovacím předmětu Osobnostní a sociální výchova. Žáci se učí pojmenovat vlastní pocity i pocity ostatních, definovat projevy různých pocitů, a identifikovat svoje strategie zvládání negativních emocí.
Autor Anna Doubková
Celkem: 252