Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krátké prózy 2. poloviny 20. století - Hrabal, Ajvaz
| Příspěvek je zaměřen na osobnostní a sociální výchovu. Týká se poznávání lidí, vzájemných lidských odlišností a hledání a hodnocení těchto odlišností.  | Jitka Kulovaná |
|
|
| |
|
02. 10. 2007 |
7800 |
Co si znečistíme, to si vypijeme
| Žáci se v tomto projektu seznámí s tím, jak pracuje čistička odpadních vod. Najdou nějakou ve svém nejbližším okolí a uspořádají tam exkurzi. Poté co zjistí, že je velkým problémem znečištění chemické, zkusí najít způsoby, jak nahradit chemické čisticí prostředky, běžně používané v domácnostech, jinými, k přírodě šetrnějšími. Po dokončení projektu dokáží říci, zda tvrzení v názvu projektu je pravdivé nebo ne.  | Petra Boháčková |
|
|
| |
|
16. 04. 2009 |
10000 |
Památky UNESCO očima žáků
| Příspěvek popisuje propojení vyučovacích předmětů na 2. stupni ZŠ prostřednictvím projektové výuky. Žáci jsou zde motivováni vlastním prožitkem, komunikují v týmech, pořizují, shromažďují a analyzují materiály, které dále zpracovávají při tvorbě konkrétně využitelných výstupů (sborník, prezentace, kalendář), pracují s ICT. Při práci získávají ucelený a mnohostranný pohled na naši vlast a svět, uvědomí si význam mezinárodních organizací.  | Jana Vítková |
|
|
| |
|
09. 11. 2007 |
10957 |
Vinařice – místo, kde bydlím
| Žáci vytvoří „svůj obraz“ obce, jehož výstupem je plánovaná tříměsíční výstava. Cílem je přiblížit kulturněhistorický kontext obce Vinařice žákům místní ZŠ, a přispět tak k posílení lokální identity a sociálních kompetencí žáků. Naučit je orientovat se v paměťových institucích, získávat odtud odpovídající informace a ty dále adekvátně využívat.  | Pavla Žvachtová |
|
|
| |
|
20. 11. 2007 |
11833 |
Ohebné slovní druhy
| Příspěvek je zaměřen na procvičování ohebných slovních druhů. Kromě vědomostí žáků je kladen důraz na diskusi ve skupině o daném tématu a na schopnost naslouchat druhým.  | Ivana Brožová |
|
|
| |
|
21. 01. 2008 |
15745 |
Netradiční využití PET lahví
| Způsob, jak mohou žáci upozornit na problematiku nakládání s odpady ve své obci prostřednictvím zajímavého vystoupení pro veřejnost.  | Jeanetta Machová |
|
|
| |
|
22. 01. 2008 |
12452 |
SMS – Světový mobilů svátek aneb Známe dobře své mazlíčky?
| Příspěvek popisuje možnosti využití mobilního telefonu ve výuce nejen českého jazyka. Tato zajímavá aktivita je prováděna formou celodenního projektu.  | Šárka Holečková |
|
|
| |
|
24. 01. 2008 |
6481 |
Využití námětů žáků při vytváření projektu
| Využití návrhů žáků 5. ročníku při sestavení projektu pro adventní období a jeho nástin.  | Ilona Čiháková |
|
|
| |
|
03. 04. 2008 |
12558 |
Lakomá Barka
| Jak dojít bezpečně z Hrdlořez až do Dejvic? Vydejte se s žáky na malý výlet s fantazií do pražských čtvrtí, poznejte zvyky tamních obyvatel a zakončete svůj výlet setkáním s Lakomou Barkou v Dejvicích.  | Svatopluk Mareš |
|
|
| |
|
04. 04. 2008 |
11809 |
Na návštěvě u Kutilů
| Došel vám dopisní papír? Nemáte co na sebe? Vypnuli proud a nemáte čím svítit? Zazvoňte u Kutilů! Poradí vám!  | Lenka Tomancová |
|
|
| |
|
13. 05. 2008 |
10819 |