Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

„Bláznivý den“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Děti se sejdou ve škole bláznivě oblečené. Projekt začne módní přehlídkou, kde si navzájem představí své modely. V kruhu každý řekne, proč si zvolil daný model a na šňůru přiřadí anglický název jednoho kusu svého oděvu. Poté ve skupině navrhnou bláznivý model – koláž z různých katalogů. Následuje vzájemné hodnocení na základě daných kritérií.
Autor Marie Horčičková

Zvuky kolem nás

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje aktivitu zaměřenou na biologickou tematiku smyslových orgánů, konkrétně sluchu. Žáci v rámci aktivity využívají digitálních technologií ke sběru, zpracování a vyhodnocování dat o hlasitosti zvuku v rámci různých typů prostředí. Aktivita podporuje interdisciplinární výuku propojující obsah přírodních věd se vzdělávacími obory Výchova ke zdraví a Informační a komunikační technologie.
Autor Tereza Odcházelová

Zvoník od Matky Boží

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Při práci s texty o zvoníku Quasimodovi si žáci uvědomí pravdivost výroku „První pohled často klame“. Přemýšlí o svých postojích k lidem, kteří se něčím odlišují od ostatních, odhalují své charaktery. Rozvíjejí formulační schopnosti, spolupráci ve skupině. Vyučujícím se nabízí možnost nahlédnout do přemýšlení žáků o textech i o jejich životních názorech.
Autor Mgr. Jana Michková

Zvládání vlastních pocitů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje aktivitu realizovanou v samostatném vyučovacím předmětu Osobnostní a sociální výchova. Žáci se učí pojmenovat vlastní pocity i pocity ostatních, definovat projevy různých pocitů, a identifikovat svoje strategie zvládání negativních emocí.
Autor Anna Doubková

Zvířátka – prostorová tvorba z přírodních materiálů a sádrových obvazů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem článku je přiblížit učitelům výtvarné výchovy a dalším pedagogům možnost využití přírodních materiálů prostřednictvím techniky sádrových obvazů při prostorové tvorbě, která rozvíjí dětskou obrazotvornost. Dále bych ráda představila možnost dalšího využití dětských artefaktů při výtvarných akcích, jako je např. dramatizace.
Autor Veronika Hrušková

Zvířata v lese

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hrají obměnu hry „Lodě“ na téma Les (lesní zvířata a porosty). Pracují ve dvojicích s šachovnicemi a snaží se najít 5 rozdílů.
Autor Gabriela Baladová

Zvířata

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Na úvod si děti v kruhu povídají, jaká mají doma zvířata. Poté se naučí písničku Bratře Kubo a následně improvizují – oslovují různá zvířata. V další aktivitě sepíší seznam zvířat, která se na jaře probouzejí ze zimního spánku. Poté děti ve skupinách nacvičí v angličtině jednoduché scénky o tom, jak se na začátku jara zvířata navzájem budila. Ke scénkám si žáci poskytnou zpětnou vazbu.
Autor Marie Horčičková

Ztráty vlivem kapající vody z netěsnícího kohoutku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci spočítají množství vody zbytečně odkapané z kohoutku, určí cenu takto odkapané vody a náklady na zbytečně kapající vodu, kterou je možno jednoduše ušetřit.
Autor Petr Jakeš

Zrakové a hmatové signály neverbální komunikace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem příspěvku je nejenom upozornit na význam neverbální komunikace, ale dále seznámit žáky s dělením neverbálních signálů a s jejich různými funkcemi. Jde o blok tří vyučovacích hodin.
Autor Zdeněk Sotolář

ZOO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list k rytmické říkance, ve které se žáci naučí anglická slovíčka - zvířata v ZOO.
Autor Iva Fastová
Celkem: 932