Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zdravé luštění
| Za poslední čtvrtstoletí došlo k ztrojnásobení počtu obézních dětí. Lékaři bijí na poplach a hovoří o epidemii. Ta bude pro další generace znamenat výrazné zhoršení kvality života a častější výskyt vážných zdravotních komplikací (např. cukrovky 2. typu, vysokého tlaku). Nejlepší prevencí je zdravý životní styl, který zahrnuje nejen nutričně vyváženou stravu, ale také pravidelný pohyb. Jeho základní pravidla by měla být dětem vštěpována již od útlého věku.
Seriál se zaměřuje na pravidelný pohyb a jeho důležitost v životě člověka. Dětem představuje sporty, kterým se mohou věnovat.
Žáci si ujasní pojmy zdravé/nezdravé potraviny.  | Žij zdravě |
|
|
| |
7 komentářů |
23. 12. 2012 |
7215 |
Jak správně měřit vzdálenosti na mapách
| Příspěvek prezentuje způsoby, kterými je možné zjišťovat vzdálenosti mezi dvěma místy na zemském povrchu tak, abychom získali nejpřesnější výsledek. Uvedené způsoby tak zohledňují druhy map a jejich zkreslení vzniklé převodem zakřiveného zemského povrchu do roviny. V závěru je uveden návrh činností v rámci 1 vyučovací hodiny s problematikou měření na mapách.  | Pavel Červený |
|
|
| |
4 komentáře |
11. 10. 2007 |
36322 |
STRAŠIDLÁŘ - Mezi námi lesními strašidly: Hejkal
| Nakladatelství Grada vydalo další díl Strašidláře, tentokrát o lesních strašidlech. Kniha obsahuje 18 kapitol o různých lesních stvořeních s ilustracemi Z. Študlarové. Součástí knihy je mapa s výskytem strašidel.
V článku je popsána práce s kapitolou o Hejkalech.  | Hynek Klimek |
|
|
| |
4 komentáře |
02. 01. 2014 |
9857 |
První česká sdílená virtuální návštěva muzea v režii ZŠ Staňkov
| Zpráva o svého druhu první akci, při níž se žáci několika škol zúčastnili interaktivní online virtuální návštěvy Domu dějin Holýšovska. K realizaci byly použity dnes celkem běžné videokonferenční a cloudové technologie. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Mgr. Miloslav Khas |
|
|
| |
4 komentáře |
18. 02. 2016 |
3462 |
Školní sociální síť
| Článek pojednává o využití informačních technologií ve výuce dějepisu.  | Miroslav Dvořák |
|
|
| |
4 komentáře |
23. 06. 2016 |
7141 |
Staré časy bez techniky
| Jednodenní celoškolní projekt pro rozvoj pěti smyslů uprostřed přírody.  | Hana Pilařová |
|
|
| |
3 komentáře |
05. 03. 2009 |
14650 |
Čteme s individuálně integrovanými žáky - práce s textem
| Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je umožnit žákovi s velkými obtížemi se čtením (s těžkou dyslexií), aby mohl úspěšně pracovat s textem společně se svou třídou. Text je přizpůsoben rozsahem, typem písma, formální úpravou - vyznačením skupin hlásek podporujících plynulý pohyb očí od jedné skupiny ke druhé - i obtížností.
Jedná se o knihu Život rytíře, kde jsou všechny texty psány třikrát. V prvním textu označeném A jsou vyznačené skupiny hlásek vhodné ke čtení (nejedná se vždy o slabiky), tento text je určen pro ty žáky s dyslexií, kterým ještě i v pozdějším věku pomáhají při čtení vyznačené slabiky v textu. Text B není nijak upravován a je tedy vhodný pro ostatní žáky ve třídě, text C obsahuje slova, která do textu nepatří a nejsou v něm vyznačené slabiky. Za každým typem textu následují úkoly podporující rozvoj kognitivních funkcí a porozumění slovům, větě či celému textu.
 | Kamila Balharová |
|
|
| |
3 komentáře |
20. 01. 2015 |
11460 |
Seznamujeme se a opakujeme ve výuce němčiny
| Metody seznámení se a opakování patří ke klíčovým činnostem ve výuce cizích jazyků. Ať již seznámení se (jedná se o klíčovou konverzační situaci) nebo opakování (které se jeví jako zdánlivě nezáživné) lze realizovat ve výuce zábavným způsobem.  | Kamila Sladkovská |
|
|
| |
2 komentáře |
22. 02. 2007 |
11266 |
Kalendář
| Článek popisuje průběh projektu, který byl realizován ve třetím ročníku základní školy. Lze ho však s drobnými úpravami použít v jakémkoliv ročníku na 1. stupni základní školy. Jeho cílem bylo vytvoření celoročního měsíčního kalendáře, který si žáci na závěr projektu vystavili a používali ho ve své kmenové třídě. Mimo toho získali mnoho nových vědomostí a dovedností z různých předmětů, které si zároveň propojili do nových souvislostí.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
2 komentáře |
19. 04. 2011 |
11965 |
Sociální sítě jako učivo?
| Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext, proč by učitelé něco takového měli dělat, nabízí aktivity, kterými by mohli začít. Součástí článku je naznačení průniku mezi sociálními sítěmi, výchovou k občanství a vybranými složkami čtenářské a digitální gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní, střední i vysoké škole.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Vanda Vaníčková |
|
|
| |
2 komentáře |
01. 11. 2019 |
806 |