Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Porodnost, úmrtnost a přelidnění Země
| Motivující hra s úvodem a následnou diskusí, objasňující zajímavou formou pojmy porodnost, úmrtnost a jejich vztah k přelidnění Země. Materiál vhodný pro objasnění příčin přelidnění Země v rámci předmětů s environmentální tematikou.  | Dominika Dobrylovská |
|
|
| |
|
09. 11. 2009 |
16294 |
Přísloví
| Prostřednictvím několika aktivit se žáci seznámí s řadou běžně užívaných přísloví a porozumí jejich významu.  | Helena Vašatová |
|
|
| |
1 komentář |
14. 12. 2009 |
19853 |
Rostliny a člověk
| Jedná se o výukový program s názvem Člověk a rostliny. Je zaměřený především na valeologické skupiny rostlin a ucelení informací získaných v botanice v základní škole.  | Kateřina Švandová |
|
|
| |
|
10. 03. 2010 |
10940 |
MS Excel ve výuce fyziky v ZŠ
| Příspěvek pojednává o využití ITC ve vyučování fyziky. Nabízí využití softwaru MS Excel, který má téměř každá škola k dispozici. Je zde obsaženo také několik konkrétních příkladů.  | Anna Peroutová |
|
|
| |
1 komentář |
17. 12. 2009 |
14836 |
Malá škola v přírodě
| Projekt málotřídní ZŠ Droždín - Olomouc, který probíhal během třídenní školy v přírodě, je zaměřený na rozvíjení celoroční motivace Olomouc - srdce Hané, na zapojení prvňáčků do života školy a na navození přátelských vztahů mezi učiteli a dětmi. Zároveň sleduje především rozvíjení klíčových kompetencí.  | Mgr. Jitka Šidláková |
|
|
| |
|
15. 02. 2006 |
17429 |
Pohybem k většímu zájmu o matematiku
| Příspěvek se věnuje využití tělesného pohybu v hodinách matematiky způsobem, který žákům umožní se v rámci výuky protáhnout, projít a částečně odreagovat, přičemž se vzdělávací proces nepřeruší. Pro každý ročník 1. stupně uvádí čtyři příklady pohybových aktivit pro procvičení konkrétního učiva.  | Markéta Klingerová |
|
|
| |
|
20. 06. 2007 |
12818 |
Athénská demokracie
| Žáci si zábavnou formou zopakují učivo o Spartě a Athénách a dozví se zajímavé údaje o athénské demokracii.  | Markéta Krůželová |
|
|
| |
|
04. 08. 2008 |
9073 |
S dějepisem hravě
| Jde o první dvě vyučovací hodiny dějepisu vůbec, proto je největší důraz kladen na motivaci a přiblížení předmětu dějepis žákům. Děti se nenásilnou formou seznámí s náplní vyučovacího předmětu a sami dojdou k závěru, že již mnohé znají. Seznámí se také se základním dělením historie a s prameny, jichž dějepis využívá.  | Markéta Krůželová |
|
|
| |
1 komentář |
27. 08. 2008 |
14935 |
Relaxační chvilky
| Relaxační chvilky jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Ne každý žák se dokáže dokonale soustředit po celých 45 minut vyučovací hodiny. Některým žákům pomáhá střídání činností, jiní potřebují „úplně vypnout“. I toto „vypnutí“ však může být smysluplné a může napomáhat ke zvýšení efektivity práce žáka i učitele.  | Pavel Svoboda |
|
|
| |
|
26. 08. 2008 |
12146 |
Úvod k Evropě
| Příprava zaměřená na práci s prekoncepty spojenými s Evropou. Žáci srovnávají Evropu s již poznanými světadíly a seznamují se s jejím geografickým vymezením.  | Miroslav Soukup |
|
|
| |
|
08. 04. 2008 |
7681 |