Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > vyhledá informace vhodné k řešení problému,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Přírodní učebna - Stavba těla vyšších rostlin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Ukázka bloku hodin odehrávajícího se v přírodní učebně, kde jsou k dispozici stolky, lavice nebo židle a potřebné pomůcky. Žáci prakticky pozorují stavbu květu, pozorují a porovnávají znaky bylin a dřevin, znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin.
Autor Eva Krafková

Přírodní učebna - závlaha

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Článek připomíná důležitost povědomí žáků o potřebě vody jako nutné podmínky života. Během pokusu si žáci objasní potřebu závlahy pro rostliny.
Autor Eva Krafková

Pohybem k většímu zájmu o český jazyk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se věnuje využití tělesného pohybu v hodinách českého jazyka způsobem, který žákům umožní se v rámci výuky protáhnout, projít a částečně odreagovat, přičemž se vzdělávací proces nepřeruší. Pro každý ročník 1. stupně uvádí čtyři příklady pohybových aktivit pro procvičení konkrétního učiva.
Autor Markéta Klingerová

Olomouc - srdce Hané

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vzdělávací program v Lanovém centru PROUD Olomouc pod názvem Olomouc - srdce Hané je zaměřený na poznání historických památek města Olomouce formou zážitkové pedagogiky.
Program je určený pro třídy 1. stupně základních škol olomouckého regionu a je koncipovaný jako součást školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání.
Program je realizován formou strategické hry (3,5 hod), která se skládá z jednotlivých částí, během kterých mají žáci za úkol poskládat plán centra města Olomouce, získat "poztrácené" památky města (zavěšené na lanových překážkách), umístit je na správné místo plánu a na konci získané památky prezentovat ostatním.
Autor Lenka Chytilová

Dokumenty ve výuce: První projev Klementa Gottwalda v parlamentu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom ve vývoji Komunistické strany Československa. Žáci vyhledávají informace v textu, učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Dokumenty k výuce: Leviathan

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem, který znamená obhajobu absolutismu. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Dramatizace ve výuce fyziky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Metodu dramatizace lze zařadit do fyziky pro oživení a zpestření některých hodin jako metodu aktivního učení nebo jako prostředek k opakování látky.
Autor Ivana Hotová

Dokumenty k výuce: Provolání Národního výboru ke vzniku Československa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Práce s dokumentem, který znamenal počátek Československa, vede žáky k vyhledávání informací v textu i k orientaci v širších souvislostech, učí je vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Dokumenty k výuce: Dva tisíce slov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom v událostech roku 1968, neboť na rozdíl od Akčního programu překračuje rámec Komunistické strany a vybízí k občanské aktivitě. Žáci vyhledávají informace v textu. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Jak moc se v průběhu dne pohybuješ?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vlastní sledování pohybového režimu v průběhu týdne s následným vyhodnocením a intervencí do vlastního pohybového režimu.
Autor Jan Tupý
Celkem: 264