Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > vyhledá informace vhodné k řešení problému,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Postavte si vlastní naučnou stezku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.
Autor Dominika Dobrylovská

Tvorba webových stránek v ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Kurz v systému Moodle seznamuje žáky se základy tvorby www stránek při použití jazyka XHTML a kaskádových stylů CSS.
Autor Petr Zikeš

Logika, statistika a kombinatorika na 1. stupni základní školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Čtenáři se dozví, kde a jak se setkávají žáci na 1. stupni ZŠ s prvky logiky, kombinatoriky a statistiky. Jedná se o ukázku z autorčiny diplomové práce na téma „První setkání s logikou, kombinatorikou a statistikou“. V článku najdete také inspiraci do hodin matematiky včetně řešení.
Autor Kristýna Zýková

Malování písmeny aneb Kaligramy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Slovo a obraz, jejich prolínání a vzájemné ovlivňování, mocný inspirační zdroj moderní poezie. Inspirujte žáky třeba G. Apollinairem, poetismem a kolážemi. Vytvořte básně – obrazy, které mohou ozdobit zdi vaší školy.
Autor Alena Hesová

Pohybem k většímu zájmu o český jazyk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se věnuje využití tělesného pohybu v hodinách českého jazyka způsobem, který žákům umožní se v rámci výuky protáhnout, projít a částečně odreagovat, přičemž se vzdělávací proces nepřeruší. Pro každý ročník 1. stupně uvádí čtyři příklady pohybových aktivit pro procvičení konkrétního učiva.
Autor Markéta Klingerová

Olomouc - srdce Hané

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vzdělávací program v Lanovém centru PROUD Olomouc pod názvem Olomouc - srdce Hané je zaměřený na poznání historických památek města Olomouce formou zážitkové pedagogiky.
Program je určený pro třídy 1. stupně základních škol olomouckého regionu a je koncipovaný jako součást školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání.
Program je realizován formou strategické hry (3,5 hod), která se skládá z jednotlivých částí, během kterých mají žáci za úkol poskládat plán centra města Olomouce, získat "poztrácené" památky města (zavěšené na lanových překážkách), umístit je na správné místo plánu a na konci získané památky prezentovat ostatním.
Autor Lenka Chytilová

Dělení hvězd podle spekter - HR diagram

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je určen všem učitelům, kteří by HR diagram nezařadili do běžné výuky, nebo pro ty, kteří rádi přibližují složité a žákům vzdálené informace analogiemi a opisy.
Autor Petr Pudivítr

Dokumenty ve výuce: První projev Klementa Gottwalda v parlamentu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom ve vývoji Komunistické strany Československa. Žáci vyhledávají informace v textu, učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Dokumenty k výuce: Stalinův projev na přehlídce 7. 11. 1941

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Dokumenty k výuce: Leviathan

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem, který znamená obhajobu absolutismu. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář
Celkem: 262