Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL: Eroze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento CLIL výukový plán (pátý v pořadí) využívá experimentální formu výuky na téma Eroze a integruje předměty anglický jazyk a zeměpis. Je čerpán z online příručky věnované implementaci CLILu do české školy s názvem Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ, dostupné na http://clil.nuv.cz.
Autor Gabriela Baladová

Prvňáci a matematika IX. Číslo 8

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k DUM (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika IX, Číslo 8, který je devátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 8 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Putování se psem: Třídíme odpad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro mladší žáky nazvané Putování se psem a představuje ukázku s názvem Třídíme odpad, která se věnuje ekologickým aktivitám.
Autor Eva Holíková

Názorová škála

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje široké možnosti uplatnění názorové škály ve výuce.
Autor Mgr. Alena Hesová

Udržitelná spotřeba: scénář 2. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci reflektují průběh předchozího setkání. Nejprve si představíme produkt, který žáci vytvořili v rámci předchozích setkání, prostřednictvím vernisáže, během které si žáci dávají zpětnou vazbu. Poté se zpětně ohlížíme za tématem, které jsme probírali, a rovněž za tím, jak se nám spolupracovalo ve skupinách.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

CLIL: G. J. Caesar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
CLIL výukový plán pro integraci angličtiny a dějepisu na téma G.J.Caesar.
Autor Michaela Hlaváčová

Chemie a duše(vní) vlastnictví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek pojednává o praktických důsledcích chemie a jejího zařazení do vzdělávání. Poukazuje na propojenost chemických věd, jejich aplikací a duševního vlastnictví. Uvádí praktické příklady, kde je možné nalézt propojení chemie s průmyslovým právem a dává několik námětů na práci s tímto tématem v hodinách chemie.
Autor Jaroslav Vyskočil

Fyzika a duše(vní) vlastnictví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá vztahem fyzika - technika - duševní vlastnictví. V textu jsou shrnuty hlavní důvody k zařazení tématu duševního vlastnictví do vzdělávání fyziky. Na konci článku je uvedeno několik konkrétních a praktických příkladů ze života fyziků a jejich vztahu k patentům. Vše je doplněno o úkoly pro žáky, které se vztahují k předloženým textům.
Autor Jaroslav Vyskočil

Prvňáci a matematika XV. Sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes základ, který je patnáctým a posledním tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání a odčítání jednocifrných čísel do 20 např. 8 + 7 = 15, 7 + 8 = 15, 15 – 7 = 8, 15 – 8 = 7 a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

CLIL: Dělitelnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
CLIL výukový plán pro integraci angličtiny a matematiky na téma Dělitelnost.
Autor Prof. RNDr. Jarmila Novotná CSc.