Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL: Slovní úlohy z praxe

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak žákům zprostředkovat užitečnost matematiky pro jejich praktický život? Je možné aktivizovat žáky k pěstování důvěry ve vlastní schopnosti i soustavné sebekontrole prostřednictvím matematiky a anglického jazyka? CLIL výukový plán nutí žáky užít logickou úvahu a hledat různé metody řešení z reálného života. Je součástí seriálu CLIL v praxi a najdete ho v online publikaci Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ na http://clil.nuv.cz.
Autor Eva Seidlová

CLIL: Citrusové plody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výukový plán CLIL na téma Citrusové plody přináší integraci předmětů přírodopis a zeměpis s německým jazykem. Je součástí seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a najdete ho v online publikaci na http://clil.nuv.cz.
Autor Ivana Frýbová

ZŠ - Komplexní aktivity

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Číslo a početní operace. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (číselné řady). Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace, počítá předměty v daném souboru, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (prostorová představivost). Závislosti, vztahy a práce s daty. Žák doplňuje tabulky a schémata, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Geometrie v prostoru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná jednoduchá tělesa, využívá shodnost.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Geometrie v rovině

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Geometrie v rovině a v prostoru. Žák modeluje základní rovinné útvary. Žák porovnává velikost útvarů, rozlišuje shodné a podobné útvary.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

CLIL: Objevení Ameriky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Znají vaši žáci reliéf Ameriky? Co se jim vybaví pod názvy Pinta, Niňa a Santa Maria? Kdo byl Amerigo Vespucci? Dovedou správně zakreslit informace do slepé mapy a vhodně je prezentovat? Své kompetence si mohou ověřit v 11. výukovém plánu Objevení Ameriky, který je vystaven na propojení dějepisných a zeměpisných znalostí s francouzským jazykem. Francouzština zde má výhradně motivační úlohu. Je čerpán z příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. základní školy, kterou naleznete na http://clil.nuv.cz.
Autor Hana Brožová

ZŠ - Rytmus a kombinatorika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. kombinatorické dovednosti). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Shodnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Geometrie v rovině a v prostoru. Žák porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky. Žák rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině. Žák rozlišuje shodné a podobné útvary.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Kvantita

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Číslo a početní operace. Žák počítá předměty v daném souboru. Modeluje a určí část celku, používá zápis ve formě zlomku.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Řady a postupy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Číslo a početní operace. Žák užívá lineární uspořádání, zobrazí čísla na číselné ose. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs