Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematické soupeření - aktivizující prvek v hodině matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Návrh na zpestření hodiny matematiky u mladších žáků (8. třída ZŠ, 3. ročník osmiletého nebo 1. ročník šestiletého gymnázia) při procvičování řešení úloh s využitím lineárních rovnic o jedné neznámé. Článek též obsahuje soubor deseti slovních úloh ve formě kartiček (včetně řešení).
Autor Alena Jedličková

Příklady snadno a rychle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.
Autor Hana Kuciánová

Chov živočichů ve škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chov živočichů ve škole – výběr vhodných druhů, vytváření zázemí, praktické zkušenosti s výchovou dětí k péči o živočichy.
Autor Zuzana Pipková

Čtení s diskusí v 5. ročníku ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Článek pojednává ve zkratce o řízeném čtení a poskytuje učitelům krátký námět, jak pracovat s bajkou pro žáky 5. ročníku ZŠ.
Autor Alena Rakoušová

Průmyslová odvětví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět, jak téma průmyslových odvětví propojit s každodenním životem a žáky aktivně zapojit do procesu učení.
Autor Ludmila Bílková

Stanovení jazykové obtížnosti učebnic vzhledem k věku žáka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Spolu s nástupem výpočetní techniky vstupuje do procesu učení i nepřeberné množství informací. V této záplavě není často specifikováno, pro kterou věkovou kategorii je konkrétní dílo (text, kniha, učebnice) určeno, a tak pedagogové mohou narazit na problém vymezení kategorie čtenářů, kterým toto dílo mohou doporučit.
Autor Zdeněk Jonák

Celoškolní projekt - Světlo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
V příspěvku autorka popisuje celoškolní projekt na téma Světlo. Projektu předcházela asi půlroční příprava, při níž žáci připravovali vystoupení, pokusy, výrobky, referáty a obrázky k danému tématu. Na projektu spolupracovali učitelé různých předmětů (např. fyziky, českého jazyka, angličtiny, výtvarné výchovy, dramatické a hudební výchovy, pěstitelských prací, přírodopisu).
Autor Mgr. Zdeňka Pinkavová

S koloběžkou za zážitky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Účelem tohoto článku je základní seznámení s koloběhem, jeho historií a možnostmi sportovního vyžití. Chceme ukázat koloběžku nejen jako sportovní nástroj pro ligové soutěže, ale také jako zdroj zábavy, který vás dopraví kamkoliv ve městě, na hradní zříceninu nebo na hřebeny Krušných hor.
Autor Mgr. Kateřina Houšková

Výlety za poklady – víte, co je to Geocaching?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Většina z nás ráda chodí do přírody – ať už na několikadenní túry do hor, nebo jen na krátké vycházky do okolí svého bydliště. Napadlo vás však, že v místech, která procházíte třeba i denně do práce, mohou být ukryté poklady? Tento článek má za úkol přiblížit relativně novou celosvětovou hru Geocaching (z angl. Geo-skrýše), jejíž součástí se snadno můžete stát i vy.
Autor Mgr. Kateřina Houšková

Školní muzikál „Ludvík“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek seznamuje s celoškolním projektem Gymnasia Jižní Město – školním muzikálem Ludvík.
Autor Gymnasium Jižní Město
Celkem: 59