Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Tělák stále „cool“ i v době covidu
| Článek se věnuje významu tělesné výchovy i v době distanční výuky či omezení výkonu tělesné výchovy. Prostor je věnován teoretickému zhodnocení vlivu absence pohybové aktivity na děti, mládež i dospělé. Vše je doplněno články vycházejícími zejména z podzimní situace v roce 2020. Autoři dále představují konkrétní praktické tipy, jak při výuce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví propojit digitální technologie, rozvoj digitální gramotnosti a posílit pohybové návyky žáků.  | Adam Cvik |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
29. 03. 2021 |
477 |
Povídání o vánočních tradicích v angličtině s využitím ozobotů
| Článek ukazuje, jak může učitel s využitím robotické pomůcky zábavným způsobem procvičit se žáky používání přítomného času prostého v angličtině a propojit výuku angličtiny s vlastivědou (téma vánoční zvyky). Popisovaná aktivita rozvíjela čtenářskou, matematickou i digitální gramotnost.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Kateřina Hrbková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 11. 2020 |
1833 |
František Ferdinand
| Rozvoj čtenářské gramotnosti na tématu z historie. Žáci hrají roli historika badatele, který musí dohledat různé informace k danému tématu.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Eva Šidelková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
02. 03. 2020 |
1888 |
Didaktická videa pro výuku mikroorganismů
| Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Mikroorganismy, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí didaktická videa, která mají výuku mikroorganismů zpestřit a oživit.
Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.  | Lenka Benediktová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
02. 03. 2020 |
2921 |
Určení epicentra zemětřesení
| Aktivita nabízí jednoduché cvičení na určení epicentra zemětřesení na základě informací ze tří seismologických stanic. Žáci tak mohou získat konkrétní představu o tom, jak se místa vzniku zemětřesení určují. Přitom pracují s mapou a informacemi obsaženými v seismogramech.  | Jakub Holec |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
06. 01. 2020 |
3293 |
Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)
| Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností, respektu a dělbě rolí při skupinové práci. Článek představuje vyzkoušený a efektivní postup aktivizace žáků, který vede současně také k hlubšímu osvojení učiva než k jeho pouhému mechanickému zapamatování. Rovněž nabízí alternativu k neefektivní frontální výuce. Žáci se stanou při poznávacím procesu recenzenty a redaktory při hledání chyb v textu; procvičí si i formátování textu.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Kamil Bujárek |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
19. 12. 2019 |
3285 |
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I
| Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.  | Petr Němec |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
27. 06. 2018 |
4762 |
Správná výslovnost francouzských vokálů
| Článek se zabývá častými problémy, které mají čeští žáci při výslovnosti francouzských samohlásek. Nabízí konkrétní cvičení i online odkazy k tomuto tématu.  | Daniel Hanšpach |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
15. 08. 2016 |
9215 |
Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 3. část
| Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.  | Martina Hájková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 08. 2015 |
7188 |
Rozlišování B x D – 4. díl
| Poslední díl čtyřdílného seriálu představuje rozšiřující materiál pro rozlišování a fixaci tvarů písmen b, d. Nabízí aktivity, které rozvíjí dovednosti nezbytné pro správné rozlišení podobných tvarů písmen: zrakové rozlišování, prostorovou a pravolevou orientaci. Mnoho z činností je možné využít pro skupinovou práci.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
27. 05. 2015 |
10617 |