Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematické soupeření - aktivizující prvek v hodině matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Návrh na zpestření hodiny matematiky u mladších žáků (8. třída ZŠ, 3. ročník osmiletého nebo 1. ročník šestiletého gymnázia) při procvičování řešení úloh s využitím lineárních rovnic o jedné neznámé. Článek též obsahuje soubor deseti slovních úloh ve formě kartiček (včetně řešení).
Autor Alena Jedličková

Čtení s diskusí v 5. ročníku ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Článek pojednává ve zkratce o řízeném čtení a poskytuje učitelům krátký námět, jak pracovat s bajkou pro žáky 5. ročníku ZŠ.
Autor Alena Rakoušová

Školní muzikál „Ludvík“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek seznamuje s celoškolním projektem Gymnasia Jižní Město – školním muzikálem Ludvík.
Autor Gymnasium Jižní Město

Příklady snadno a rychle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.
Autor Hana Kuciánová

Průmyslová odvětví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět, jak téma průmyslových odvětví propojit s každodenním životem a žáky aktivně zapojit do procesu učení.
Autor Ludmila Bílková

Stanovení jazykové obtížnosti učebnic vzhledem k věku žáka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Spolu s nástupem výpočetní techniky vstupuje do procesu učení i nepřeberné množství informací. V této záplavě není často specifikováno, pro kterou věkovou kategorii je konkrétní dílo (text, kniha, učebnice) určeno, a tak pedagogové mohou narazit na problém vymezení kategorie čtenářů, kterým toto dílo mohou doporučit.
Autor Zdeněk Jonák

Chov živočichů ve škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chov živočichů ve škole – výběr vhodných druhů, vytváření zázemí, praktické zkušenosti s výchovou dětí k péči o živočichy.
Autor Zuzana Pipková

Tělák stále „cool“ i v době covidu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje významu tělesné výchovy i v době distanční výuky či omezení výkonu tělesné výchovy. Prostor je věnován teoretickému zhodnocení vlivu absence pohybové aktivity na děti, mládež i dospělé. Vše je doplněno články vycházejícími zejména z podzimní situace v roce 2020. Autoři dále představují konkrétní praktické tipy, jak při výuce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví propojit digitální technologie, rozvoj digitální gramotnosti a posílit pohybové návyky žáků.
Autor Adam Cvik

Jazyková rozcvička

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
I jazyk potřebuje rozcvičku! Zkuste si: Podkopeme my ten Popocatepetl tunelem, nebo nepodkopeme my ten Popocatepetl tunelem? Neznepokojujte se meteorologickými proroctvími.
Autor Alena Hesová

Evropské jazykové portfolio a učení na stanovištích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přináší příklad z výukové praxe na ZŠ Antonínská v Brně. Snahou bylo inspirovat ostatní vyučující a informovat je o možnostech, jak využívat EJP ve výuce cizího jazyka. V úvodu jsou shrnujícím způsobem popsány dosavadní zkušenosti se zaváděním EJP do výuky cizích jazyků na této škole, které zde vyučující mají poměrně bohaté, protože jmenovaná základní škola patřila k pilotním školám, které zaváděly EJP do jazykové výuky již od konce 90. let. S EJP zde vyučující a žáci pracují dodnes. V článku je dále podrobně popsán příklad realizace výuky, která vhodným způsobem propojuje sebehodnocení úrovně ovládání cizího jazyka podle EJP s prací na stanovištích.
Autor Alice Brychová
Celkem: 59