Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

O svatém Mikuláši

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem svátku svatého Mikuláše si žáci procvičí nejen techniku čtení, čtení s porozuměním, rozlišování délky samohlásek, rozlišování tvarově podobných písmen, ale i zrakovou syntézu a práci ve skupině.
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova po P a S

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (přikládání karet, luštění rébusů, zraková paměť) na procvičení vyjmenovaných slov po P a S. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Tipy na didaktické hry vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek seznamuje čtenáře s využitím didaktických her při výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Přináší inspiraci do výuky formou tipů na oblíbené a vyzkoušené didaktické hry, které se dají využít v rámci různých výukových témat.
Autor Lucie Zormanová

Učební aktivity ve výuce angličtiny mladších žáků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek seznamuje s čtenáře s efektivními a vyzkoušenými tipy na učební aktivity, které jsou vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ.
Autor Lucie Zormanová

Vyjmenovaná slova po V: V lese se nevýská

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (práce s textem, prostorová orientace, práce ve skupině, pantomima) spojených s procvičením vyjmenovaných slov po V. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova a fixování správného pravopisu zrakem 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí nácvik správného pravopisu po obojetných souhláskách tzv. zrakovým fixováním správně napsaných slov. Žáci procvičují techniku čtení, zapamatování si vyjmenovaných a příbuzných slov, prostorové vnímání, tvoření slov stejného a opačného významu, určování slovních druhů. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie, s žáky z cizojazyčného či sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Autor Petra Pšeničková

Výlet do ZOO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost méně obvyklé práce s textem (zrakové pexeso, skládání slov ze slabik, cvičení sluchové paměti, prostorového vnímání) v rámci skupinové práce. Materiál je vhodný nejen pro děti se specifickou poruchou čtení (dyslexií), ale i pro méně zdatné čtenáře či pro zdatné čtenáře po obměnu výuky.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování B x D – 2. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje 2. díl čtyřdílného seriálu zaměřeného na rozlišování písmen b, d. Žáci se učí zrakově rozlišovat písmeno b mezi jinými písmeny, později ve slovech a celých větách. V druhé části článku se žáci zaměří na vyvození hlásky d a jeho spojení s písmenem, na hmatové a zrakové zafixování písmene d.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování B x D – 3. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí díl čtyřdílného seriálu nabízí řadu aktivit pro rozlišování písmen b, d. Navazuje na předchozí dva díly, zaměřuje se především na zrakové, hmatové a sluchové rozlišování hlásek a písmen b, d. Taktéž posiluje prostorové vnímání, zrakové rozlišování, ale i jemnou motoriku vytvářením maket písmen.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování B x D – 4. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Poslední díl čtyřdílného seriálu představuje rozšiřující materiál pro rozlišování a fixaci tvarů písmen b, d. Nabízí aktivity, které rozvíjí dovednosti nezbytné pro správné rozlišení podobných tvarů písmen: zrakové rozlišování, prostorovou a pravolevou orientaci. Mnoho z činností je možné využít pro skupinovou práci.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 59