Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Adaptace žáka-cizince na školní prostředí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Článek se zabývá počátečním kontaktem žáka-cizince se školním prostředím, třídou, školní budovou. Zahrnuje poznávací aktivity ve vztahu k prostředí, k žákovskému kolektivu i k neznámému jazyku.
Autor Ivana Černá

Rozlišování B x D – 4. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Poslední díl čtyřdílného seriálu představuje rozšiřující materiál pro rozlišování a fixaci tvarů písmen b, d. Nabízí aktivity, které rozvíjí dovednosti nezbytné pro správné rozlišení podobných tvarů písmen: zrakové rozlišování, prostorovou a pravolevou orientaci. Mnoho z činností je možné využít pro skupinovou práci.
Autor Petra Pšeničková

Výlet do ZOO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost méně obvyklé práce s textem (zrakové pexeso, skládání slov ze slabik, cvičení sluchové paměti, prostorového vnímání) v rámci skupinové práce. Materiál je vhodný nejen pro děti se specifickou poruchou čtení (dyslexií), ale i pro méně zdatné čtenáře či pro zdatné čtenáře po obměnu výuky.
Autor Petra Pšeničková

Evropské jazykové portfolio a učení na stanovištích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přináší příklad z výukové praxe na ZŠ Antonínská v Brně. Snahou bylo inspirovat ostatní vyučující a informovat je o možnostech, jak využívat EJP ve výuce cizího jazyka. V úvodu jsou shrnujícím způsobem popsány dosavadní zkušenosti se zaváděním EJP do výuky cizích jazyků na této škole, které zde vyučující mají poměrně bohaté, protože jmenovaná základní škola patřila k pilotním školám, které zaváděly EJP do jazykové výuky již od konce 90. let. S EJP zde vyučující a žáci pracují dodnes. V článku je dále podrobně popsán příklad realizace výuky, která vhodným způsobem propojuje sebehodnocení úrovně ovládání cizího jazyka podle EJP s prací na stanovištích.
Autor Alice Brychová

Rozlišování délek samohlásek u žáků s cizím mateřským jazykem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek se věnuje problematice sluchového vnímání a následně rozlišování délek samohlásek v českém jazyce u žáků cizinců.
Autor Kamila Balharová

Veselé vánoční hody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné v hodinách českého jazyka, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem přicházejících Vánoc si žáci procvičí nejen techniku čtení, čtení s porozuměním, rozlišování měkkých a tvrdých slabik, rozlišování délky samohlásek, ale i zrakovou a sluchovou paměť.
Autor Petra Pšeničková

Chov živočichů ve škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chov živočichů ve škole – výběr vhodných druhů, vytváření zázemí, praktické zkušenosti s výchovou dětí k péči o živočichy.
Autor Zuzana Pipková

Matematické soupeření - aktivizující prvek v hodině matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Návrh na zpestření hodiny matematiky u mladších žáků (8. třída ZŠ, 3. ročník osmiletého nebo 1. ročník šestiletého gymnázia) při procvičování řešení úloh s využitím lineárních rovnic o jedné neznámé. Článek též obsahuje soubor deseti slovních úloh ve formě kartiček (včetně řešení).
Autor Alena Jedličková

Využití struktury E–U–R v hodině výchovy ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací hodině. Vyučování proběhlo 24. 2. 2012 v ZŠ Vodňanská 287, Prachatice. Popisuje Mgr. Petr Koubek. Jméno pedagožky: Mgr. Jana Červenková.
Autor Petr Koubek

Jak efektivně využívat žákovské portfolio – II. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Článek přináší další tip, jak efektivně pracovat s portfoliem v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků nejen v anglickém jazyce.
Autor Jana Vahalíková
Celkem: 59