Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).
Autor Mgr. Monika Venclová

Jdeme nakupovat (Let´s go shopping)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s online podobou Evropského jazykového portfolia. Jeho cílem je rozvíjet u žáků dovednosti ústní interakce s využitím praktických rozhovorů na téma „V obchodě – nakupování“. Při práci s deskriptory v sekci „Co už umím“ v e-portfoliu žáci ověřovali, zda dokáží nakupovat v různých obchodech.
Autor PaedDr. Miluška Karásková

Making a telephone call (Zvukový záznam v Mojí sbírce)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento příspěvek reflektuje tři kroky práce s e-portfoliem – plánování, sebehodnocení a hodnocení. Cílem je naučit žáky říci několik vět o sobě a své rodině, rozumět otázkám na dané téma a na závěr zvládnout telefonát do rádia. Svůj rozhovor si žáci nahrají a uloží do sekce Moje sbírka.
Autor Mgr. Dalibor Dostál

Projekt Meine Schule

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem příkladu dobré praxe je zlepšit souvislý ústní i písemný projev žáků na dané téma a pracovat s Evropským jazykovým portfoliem v jeho online podobě. Prostřednictvím sebehodnocení a strategií v učení se snaží ukázat pokrok žáků v uvedených řečových dovednostech. Dílčími cíli je procvičení slovní zásoby k tématu, v návaznosti na ni zautomatizovat časování pravidelných sloves a seznámit se s některými slovesy nepravidelnými. Příklad hojně využívá důležitého motivačního prvku – hry.
Autor Mgr. Eva Sedláková

Interkulturalita a Evropské jazykové portfolio ve výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Nedílnou součástí výuky jakéhokoli jazyka je také seznamování se s kulturou dané jazykové oblasti. Tento praktický příklad popisuje, jak lze propojit interkulturalitu a Evropské jazykové portfolio (dále EJP nebo e-portfolio) ve výuce anglického jazyka, a tím přispět nejen k rozvoji jazykových dovedností žáků, ale zároveň podpořit i klíčové kompetence a průřezová témata. Popsaná aktivita je zároveň i vynikající příležitostí k využití mezipředmětových vztahů ve výuce jazyka, neboť se úzce dotýká zejména dějepisu, výchovy k občanství a zeměpisu, ale i dalších předmětů. Při práci s e-portfoliem pak žáci uvedené poznatky využijí v Jazykovém životopise v rubrice Zkušenosti z cest, protože o daném svátku mohou slyšet při mnoha příležitostech nejen na cestách, ale i v televizních seriálech nebo filmech z amerického kulturního prostředí.
Autor Helena Daňková

Aktivizující metody ve výuce slohu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací dvouhodině. Vyučování proběhlo 16. 2. 2012 v ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči, Plzeň, popisuje Mgr. Petr Koubek, jméno pedagožky: Mgr. Irena Štychová.
Autor Petr Koubek

Využití struktury E–U–R v hodině výchovy ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací hodině. Vyučování proběhlo 24. 2. 2012 v ZŠ Vodňanská 287, Prachatice. Popisuje Mgr. Petr Koubek. Jméno pedagožky: Mgr. Jana Červenková.
Autor Petr Koubek

Rozlišování délek samohlásek u žáků s cizím mateřským jazykem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek se věnuje problematice sluchového vnímání a následně rozlišování délek samohlásek v českém jazyce u žáků cizinců.
Autor Kamila Balharová

Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují některé státy. Svou ústní interakci následně ohodnotí v sekci Co už umím webové aplikace Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Práce s písničkou a sebehodnocení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s žáci procvičují nejen poslech s porozuměním, ale učí se i základním pravidlům sebehodnocení.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská
Celkem: 59