Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují některé státy. Svou ústní interakci následně ohodnotí v sekci Co už umím webové aplikace Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Práce s písničkou a sebehodnocení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s žáci procvičují nejen poslech s porozuměním, ale učí se i základním pravidlům sebehodnocení.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

CLIL: Citrusové plody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výukový plán CLIL na téma Citrusové plody přináší integraci předmětů přírodopis a zeměpis s německým jazykem. Je součástí seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a najdete ho v online publikaci na http://clil.nuv.cz.
Autor Ivana Frýbová

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 3. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková

Určení epicentra zemětřesení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita nabízí jednoduché cvičení na určení epicentra zemětřesení na základě informací ze tří seismologických stanic. Žáci tak mohou získat konkrétní představu o tom, jak se místa vzniku zemětřesení určují. Přitom pracují s mapou a informacemi obsaženými v seismogramech.
Autor Jakub Holec

Didaktická videa pro výuku mikroorganismů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Mikroorganismy, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí didaktická videa, která mají výuku mikroorganismů zpestřit a oživit. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Tělák stále „cool“ i v době covidu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje významu tělesné výchovy i v době distanční výuky či omezení výkonu tělesné výchovy. Prostor je věnován teoretickému zhodnocení vlivu absence pohybové aktivity na děti, mládež i dospělé. Vše je doplněno články vycházejícími zejména z podzimní situace v roce 2020. Autoři dále představují konkrétní praktické tipy, jak při výuce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví propojit digitální technologie, rozvoj digitální gramotnosti a posílit pohybové návyky žáků.
Autor Adam Cvik

Vyjmenovaná slova po P a S

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (přikládání karet, luštění rébusů, zraková paměť) na procvičení vyjmenovaných slov po P a S. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova po V: V lese se nevýská

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (práce s textem, prostorová orientace, práce ve skupině, pantomima) spojených s procvičením vyjmenovaných slov po V. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Výlet do ZOO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost méně obvyklé práce s textem (zrakové pexeso, skládání slov ze slabik, cvičení sluchové paměti, prostorového vnímání) v rámci skupinové práce. Materiál je vhodný nejen pro děti se specifickou poruchou čtení (dyslexií), ale i pro méně zdatné čtenáře či pro zdatné čtenáře po obměnu výuky.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 59