Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Počítáme se sovičkou Evičkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se věnuje praktickému využití interaktivní tabule v hodině matematiky 1. třídy. Jedná se o procvičování, při kterém si žáci upevní princip odčítání s přechodem přes desítku do 20. Námět je určen vyučujím žáky se SPU – dyskalkulie, ale i všem ostatním.
Autor Růžena Pekařová

Projekt k Evropskému dni jazyků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Tento projekt má za cíl ukázat žákům význam znalosti jazyků v praktickém životě. Žáci zpracují anketu, kterou pak následně vyhodnotí.
Autor Milena Jindrová

Jazyková rozcvička

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
I jazyk potřebuje rozcvičku! Zkuste si: Podkopeme my ten Popocatepetl tunelem, nebo nepodkopeme my ten Popocatepetl tunelem? Neznepokojujte se meteorologickými proroctvími.
Autor Alena Hesová

Jak efektivně využívat žákovské portfolio – II. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Článek přináší další tip, jak efektivně pracovat s portfoliem v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků nejen v anglickém jazyce.
Autor Jana Vahalíková

Čeština pro žáky-cizince: 6 – Čísla 1–100

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V tomto příspěvku je hlavním cílem naučit žáky–cizince číslovky základní 1–100. Číslovky základní vyjadřují počet, odpovídají na otázku "kolik". Číslovky určité pak označují určitý, přesný počet, který lze vyjádřit číslicemi. Naučit žáky spojení číslice (1) a psaného výrazu (jeden) je také jedním z dílčích cílů tohoto příspěvku.
Autor Věra Kašajová

Čeština pro žáky-cizince: 7 – Jídlo a pití

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek komentuje metody, postupy a proces výuky při seznamování žáků-cizinců s tematickým celkem Jídlo a pití. V příloze je 10 pracovních listů pro 10 slov z této oblasti. Žáci se na uvedených aktivitách a činnostech naučí množné číslo těchto podstatných jmen, naučí se vybraná přídavná jména popisující vlastnosti jídla a pití a naučí se používat přísudek mám rád / nemám rád ve spojení s podstatnými jmény ve 4. pádu.
Autor Lada Faldynová

Evropské jazykové portfolio a učení na stanovištích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přináší příklad z výukové praxe na ZŠ Antonínská v Brně. Snahou bylo inspirovat ostatní vyučující a informovat je o možnostech, jak využívat EJP ve výuce cizího jazyka. V úvodu jsou shrnujícím způsobem popsány dosavadní zkušenosti se zaváděním EJP do výuky cizích jazyků na této škole, které zde vyučující mají poměrně bohaté, protože jmenovaná základní škola patřila k pilotním školám, které zaváděly EJP do jazykové výuky již od konce 90. let. S EJP zde vyučující a žáci pracují dodnes. V článku je dále podrobně popsán příklad realizace výuky, která vhodným způsobem propojuje sebehodnocení úrovně ovládání cizího jazyka podle EJP s prací na stanovištích.
Autor Alice Brychová

Adaptace žáka-cizince na školní prostředí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Článek se zabývá počátečním kontaktem žáka-cizince se školním prostředím, třídou, školní budovou. Zahrnuje poznávací aktivity ve vztahu k prostředí, k žákovskému kolektivu i k neznámému jazyku.
Autor Ivana Černá

Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových výtvarných činnostech s dětmi a mládeží. Všechny přehlídky byly přínosné tím, že kvalitativně posunuly vývoj výtvarné výchovy v Čechách.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Ropné látky v půdě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Prakticky zaměřená vyučovací jednotka k tématu znečištění životního prostředí. Simulace možného rizika ovlivnění přirozených procesů v půdě působením přítomné ropné látky. Praktický pokus pro jednotlivce i malé skupinky žáků, jako samostatné cvičení nebo i jako součást širšího projektového úkolu. Simulace podporuje nejen uplatnění a praktické ověření teoretických poznatků, ale motivuje žáky k dlouhodobějšímu pozorování, k průběžnému vyhodnocování a samozřejmě i k závěrečnému stanovení výsledků a zobecnění souvisejících vztahů v rámci daného tématu i v mezipředmětových vztazích. Žáci pozorují změny ve vzorcích půdy a na vlhkém filtračním papíře. Pozorují návaznost biologických procesů v půdě v závislosti na výši koncentrace a množství znečišťující látky v půdě. Simulace by měla motivovat žáky i k dalšímu širšímu poznávání problematiky ochrany půdy, ale i s tím spojené ochrany podzemních vodních zdrojů.
Autor Jiří Fuksa
Celkem: 59