Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > samostatně pozoruje a experimentuje, získané...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Imaginární elektronická tužka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Imaginární elektronická tužka vede žáky k práci v digitálním prostředí, konkrétně k vytváření digitálního obsahu (videa) a jeho následnému zpracování a prezentaci. Žáky vede k samostatné práci a ke schopnosti správné organizace práce. Název aktivity je inspirován sportovním prostředím (rozbor sportovních výkonů odborníkem v televizním studiu za pomocí „elektronické tužky“). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Tvorba interaktivního herbáře

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd základní školy. Tento herbář tvořili pomocí bezplatné mobilní aplikace PlantNet. V rámci dvou vyučovacích hodin se žáci s učitelem odebrali k venkovní exkurzi, přičemž pomocí mobilní aplikace poznávali rostliny v okolí školní budovy. Tato aplikace jim umožnila rostliny pojmenovat a uložit si je do telefonu. V příloze je ukázka dané mobilní aplikace PlantNet. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Lucie Tůmová

Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výuková aktivita Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni je zaměřená na praktické využití digitálních technologií ve výuce. S využitím badatelského přístupu si žáci ověří domněnky, které se týkají problematiky teploty prostředí v létě a možnosti ochlazení prostředí. Výukovou aktivitu je nutné realizovat v létě za slunného dne.
Autor Andrea Tláskalová

Využití termokamer na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V současné době se do škol poměrně často dostává méně obvyklé zařízení – termokamera. Termokameru můžeme využít jako výbornou vyučovací pomůcku na 2. stupni při výuce fyziky, chemie, přírodopisu. Můžeme ji také využít už na 1. stupni při badatelsky vedených hodinách. Badatelsky orientovaná výuka vychází z pedagogického konstruktivismu. Jde o zapojení žáků do objevování přírodovědných zákonů, propojování zjištěných informací do smysluplného kontextu, rozvíjení kritického myšlení. U bádání je důležité, aby se žák zapojil do práce aktivně a s chutí. Právě už v této motivační fázi je termokamera velkým přínosem.
Autor Andrea Tláskalová

Sledování růstu a vývoje plodu rajčete, měsíčku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výuková aktivita Sledování růstu a vývoje plodu rajčete, měsíčku je zaměřená na pozorování s využitím digitálního záznamu – fotografie, video, časosběr na 1. stupni základní školy. Výukovou aktivitu je vhodné realizovat jako dlouhodobý projekt ve škole, případně i v rodinách žáků. Žáci potom svoje pozorování zaznamenají na digitálním záznamu a porovnávají a hodnotí výsledky pozorování.
Autor Andrea Tláskalová

Rozvoj vnitřních tónových představ cestou pohybové nápodoby řízené sluchem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přináší nový pohled na problematiku rozvoje hudebního sluchu dětí. Odpoutává se od zavedených, ale neúčinných postupů a přináší novou metodiku pro hudebně nerozvinuté děti.
Autor Jaromír Ehrenberger

Sledování vývoje motýlů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výuková aktivita Sledování vývoje motýlů je zaměřená na pozorování vývoje motýlů s využitím digitálního záznamu – fotografie, video, časosběr. Výukovou aktivitu je vhodné realizovat jako dlouhodobý projekt ve škole, případně i v rodinách žáků. Žáci potom svoje pozorování zaznamenají na digitálním záznamu a porovnávají a hodnotí výsledky pozorování.
Autor Andrea Tláskalová

Mikroskopování kvasinek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Kvasinky, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí návrh na dva experimenty s kvasinkami. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Pozorování plísní

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Plísně, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí možnosti experimentů na téma Plísně. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Buňka – úlohy s využitím mikroskopu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Buňka, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí inspiraci na práci s mikroskopem. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová
Celkem: 146