Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence k učení > vyhledává a třídí informace a na základě...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Voda, vzduch, počasí - pracovní sešit k vyučovacímu předmětu Člověk a jeho svět pro 5. ročník

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Pracovní sešit netradičních úloh zaměřených na tematický okruh Rozmanitost přírody (vzdělávací obor Člověk a jeho svět) pro žáky 5. ročníku.
Autor Vladimíra Poláčková

K výuce publicistického stylu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka v příspěvku ukazuje, jak lze v hodinách slohové výchovy pracovat s útvary publicistického stylu. Žáci se seznámí s funkcí základních publicistických útvarů a získají zájem o společenské dění (pojítko mezi "školským" životem a praxí).
Autor Květa Rysová

Jehličnaté a listnaté stromy v našem lese

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny přírodovědy. Vyučovací jednotka zahrnuje aktivity k zopakování, procvičení a částečnému shrnutí učiva o jehličnatých a listnatých stromech.
Autor Lenka Šnapková

Bohatství památek naší vlasti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Autorka popisuje projekt, při němž žáci zpracovávají informace o vybraných kulturněhistorických památkách ČR, hlouběji se s některými památkami seznamují, učí se chápat smysl jejich ochrany a postupně získávají adekvátní postoje.
Autor Alena Matušková

Náš domov je spojen s celým světem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Na základě několika námětů se žáci učí uvědomovat si globální vztahy. Česká republika netvoří izolovaný celek, je součástí mnoha mezinárodních a celosvětových organizací, podílí se na mnoha mezinárodních projektech (např. humanitární pomoc zemím postiženým přírodní katastrofou). I Česká republika se musí zamýšlet nad takovými problémy, jako je např. skleníkový efekt, kácení deštných pralesů, hubení rostlinných a živočišných druhů apod.
Autor Alena Matušková

Exkurze do místního závodu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka popisuje výuku probíhající formou exkurze do výrobního závodu. Žáci tak získají představu o konkrétní výrobě, o technologických postupech, seznámí se s různými profesemi, což by mělo žáky vést k přemýšlení o vlastní profesní orientaci a postupné přípravě k ní.
Autor Alena Matušková

Navrhujeme internetovou stránku naší obce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Praktický příspěvek je zaměřen na popis sestavení internetové stránky obce, ve které žáci bydlí. Žáci se učí pracovat s informacemi, zpracovávat je a třídit, učí se komunikovat a využívat moderní technologie a zdroje informací.
Autor Alena Matušková

Interpretace lyrického textu se žánrovým označením „píseň“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Interpretovaným textem je světoznámá báseň Paula Verlaina „Chanson d´automne“ a její dvě české varianty – „Podzimní píseň“ Františka Hrubína a „Píseň podzimní“ Vladimíra Holana. Cílem interpretace je nejen konkrétně ukázat, jak lze umělecky funkčně využít jazykových prostředků k zachycení podzimní přírodní situace a „podzimní“ nálady člověka, ale i objasnit podstatu nejběžnějšího lyrického žánru, jímž je píseň. Je určeno pro literárně vyspělejší žáky, zejména v nižších ročnících víceletých gymnázií.
Autor Bohuslav Hoffmann

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání s mozaikami a stavby ze stavebnic a přirozeně i výpočty, což autorka dokládá řadou praktických ukázek.
Autor Alena Ošpesová

Mediální výchova – inspirace k realizaci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Autor předkládá inspirativní návrhy k rozvinutí mediální gramotnosti a realizaci průřezového tématu Mediální výchova v praxi škol.
Autor Jan Jirák
Celkem: 430