Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak na internet: Úvod do problematiky dat
| K tomu abychom měli znalosti, potřebujeme informace. Abychom získali informace, potřebujeme data. A právě s těmi pracují počítače. S daty, neboli bity a bajty.
Bit (z anglického „drobek, kousek“) je základní datovou jednotkou, používanou ve výpočetní technice. Značí se malým písmenem „b“, např. 16 b. Bit může nabývat pouze jednu ze dvou hodnot, nejběžnější znázornění těchto hodnot jsou 0 a 1. Často dochází k zaměňování pojmů „bit“ a „bajt“. Bajt (z anglického bite „sousto“) označuje osm bitů, tzn. osmiciferné binární číslo. Takové množství informace může reprezentovat například celé číslo od 0 do 255 nebo jeden znak. Jeden bajt je obvykle nejmenší objem dat, se kterým dokáže počítač (resp. procesor) přímo pracovat. Právě proto název „bite“, čili „sousto“. V angličtině se pro bajt, používá termínu „byte“, který pochází z anglického slova „bite“, aby se předešlo záměně se slovem „bit“.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
2 komentáře |
01. 06. 2016 |
5222 |
V nakladatelství Portál vyšla kniha Po stopách Karla IV. určená dětskému čtenáři a využitelná i ve školní výuce
| Kniha z nakladatelství Portál vychází při příležitosti 700. výročí narození krále a císaře Karla IV. Obsahuje vše podstatné, co je třeba říci dětským čtenářům o jeho osobnosti, životě a díle.  | Josef Herink |
|
|
| |
|
11. 05. 2016 |
4694 |
Ostrovy objevů
| Článek Ostrovy objevů přináší inspiraci na celoroční projekt jak pro celou školu, tak i pro zájmové vzdělávání. V příspěvku najdete vybrané aktivity, hry a návodná videa na pokusy, která se dají využít i běžně při výuce, na školách v přírodě, komunitních akcích apod. Tajemství jednotlivých ostrovů poznávali a po celý školní rok odhalovali žáci ze základní školy ve Stráži (okr. Tachov).  | Jaroslava Pachlová |
|
|
| |
1 komentář |
27. 04. 2016 |
17005 |
Jak na internet: Edutainment - škola hrou
| Přístupy ke vzdělávání a učení se v běhu historie mnohokrát změnily. Byla období, která si žádala přísnou kázeň a dril. V jiných dobách se učitel snažil jít svým žákům naproti – tedy formulovat látku tak, aby byla v jejich světě a chápání dobře srozumitelná. V současnosti je obecný trend spíše čerpat z myšlenky učitele národů Jana Ámose Komenského a jeho Školy hrou. Obecně převládá snaha studenty a žáky učením bavit. A přesně tak vzniklo slovo Edutainment – spojením slov „education“ – vzdělávání a „entertainment“ – zábava. Je to tedy označení pro zábavné vzdělávání.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
|
14. 04. 2016 |
4517 |
Bublinová škola
| Tvořivé pokusohraní je soubor jednoduchých pokusů a tento článek je výběrem z části nazvaný Bublinová škola. Příspěvek nabízí inspiraci a praktické návody, jak využít při výuce nebo zájmové činnosti se žáky experimenty a hry s bublinami. V textu najdete návody na bublinové roztoky, bublinová pracoviště, popisy pokusů a dalších aktivit. Vše prakticky vyzkoušeno na ZŠ ve Stráži (okr. Tachov).  | Jaroslava Pachlová |
|
|
| |
|
09. 03. 2016 |
12594 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Caesar překročil Rubikon
| Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni se základními mezníky římských dějin, fungováním a problémy římské republiky. Jsou schopni porovnat význam pojmu diktátor v antice a dnes. Jsou schopni zhodnotit postavu Caesara a podložit své názory argumenty.  | Josef Märc |
|
|
| |
|
08. 03. 2016 |
3541 |
Zuby na draka
| Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ, vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Člověk a jeho zdraví, při níž jsou současně rozvíjeny dovednosti žáků, které souvisí s využíváním moderních technologií, a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova.  | Mgr. Simona Šedá |
|
|
| |
|
27. 01. 2016 |
6849 |
Výuka místního regionu v zeměpisu ZŠ pomocí informačních technologií
| Informace o místním regionu jsou důležitou složkou geografického vzdělání. Přitom učitelé většinou nemají dostatek kvalitních informačních zdrojů pro výuku tohoto tématu. V rámci státní správy a samosprávy území vznikly v posledních letech zajímavé mapové portály, které se dají pro výuku o místním regionu použít. Základním námětem tohoto příspěvku je ukázat, jak je možné jednoduchým způsobem zobrazovat a analyzovat informace získávané z mapových portálů – Národní geoportál INSPIRE, Geoportál Českého úřadu zeměměřického a katastrálního, Mapové aplikace České geologické služby apod. Proto se dále zabýváme možnostmi, jak jednoduše pracovat se získanými informacemi. Výcvik těchto dovedností je určen žákům osmých a devátých tříd ZŠ a tercie a kvarty víceletého gymnázia.  | doc. RNDr. Marie Novotná CSc. |
|
|
| |
|
26. 01. 2016 |
3767 |
Positive Ageing II.
| Aktivita je zaměřena na vztahy mezi generacemi, na vzájemnou pomoc a spolupráce mezi adolescenty a seniory. V aktivitě jsou použity prvky metody CLIL s cílem seznámit studenty s anglickými termíny pro téma pozitivní stárnutí a mezigenerační spolupráci.
 | Mgr. Naďa Holická |
|
|
| |
|
25. 01. 2016 |
4473 |
Využití ICT ve výuce dějepisu
| Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
 | Mgr. Lukáš Rada |
|
|
| |
1 komentář |
21. 01. 2016 |
5136 |