Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání > Kompetence k umělecké komunikaci > proniká do struktury a obsahu uměleckého...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – šaty pro papírovou panenku

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita podněcuje žáky k samostatnému navrhování oděvů. Jako motivace posloužila výstava Voliéra No. 1, oděvní silueta v současné české módní tvorbě v Moravské galerii v Brně, na které se žáci seznámili s tvorbou nejtalentovanějších současných oděvních návrhářů.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – animace

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výtvarná dílna pro žáky vychází ze secesních dekorů a propojuje je s oděvní siluetou za využití projekční technologie. Zabývá se interpretací plošných secesních dekorů, jejichž autorem je významný secesní architekt a designér Josef Hoffmann. Do popředí výtvarného námětu se staví forma oděvní siluety vs. dekoru.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Animace – krásná práce

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek pro pedagogy ZUŠ představuje, jak lze během měsíce seznámit žáky VO s animací pomocí jednoduchých cvičení a podpořit jejich fantazii a tvorbu při vlastní výrobě krátkého animovaného filmu.
Autor Růžena Pekařová

Divadlo ve výchově a principy vrstevnického učení

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na základní umělecké škole, obor literárně-dramatický jsme se pokusili o jednu z forem divadla ve výchově, kdy divák a aktér sdílí společný prostor pro hru a dohromady se podílejí na vyznění celého příběhu. Obě strany tak mají příležitost hlouběji pochopit téma, které se dotýká každého z nás. Rozhodli jsme se pro následující způsob - diváci (žáci základní školy, 5. třída) se zúčastní dramaticko-výchovné dílny zaměřené na téma příběhu, pak bude následovat představení a na závěr proběhne společná diskuze a reflexe. V průběhu dílny žáci ZUŠ učili žáky ZŠ, jednalo se o princip vrstevnického učení.
Autor Jana Jurkasová
Celkem: 4