Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Základní umělecké vzdělávání
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.
Autor Mgr. Karel Šimeček
Základní umělecké vzdělávání
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.
Autor Mgr. Karel Šimeček
Základní umělecké vzdělávání
zkušenost
Článek popisuje zkušenost s mezioborovou spoluprací výtvarného a hudebního oboru ZUŠ při přípravě a prezentaci stínového divadla.
Autor Růžena Pekařová
Základní umělecké vzdělávání
inspirace
Aktivita podněcuje žáky k samostatnému navrhování oděvů. Jako motivace posloužila výstava Voliéra No. 1, oděvní silueta v současné české módní tvorbě v Moravské galerii v Brně, na které se žáci seznámili s tvorbou nejtalentovanějších současných oděvních návrhářů.
Autor Mgr. Jitka Petřeková
Základní umělecké vzdělávání
inspirace
Výtvarná dílna pro žáky vychází ze secesních dekorů a propojuje je s oděvní siluetou za využití projekční technologie. Zabývá se interpretací plošných secesních dekorů, jejichž autorem je významný secesní architekt a designér Josef Hoffmann. Do popředí výtvarného námětu se staví forma oděvní siluety vs. dekoru.
Autor Mgr. Jitka Petřeková
Základní umělecké vzdělávání
inspirace
Sobotní ateliéry v Moravské galerii v Brně jsou většinou koncipovány k aktuálním výstavám. Děti se zde seznamují s celou výstavou, s jejími hlavními rysy a s vystavenými exponáty především. Výstavy jsou bohatou inspirací pro jejich samostatné výtvarné vyjadřování a rozvoj vizuální paměti a představivosti.
V tomto případě se jedná o výstavu Příběhy tisíce a jedné noci – islámské umění ve sbírkách Moravské galerie v Brně. Výstava představuje řadu artefaktů uměleckého řemesla umění Orientu – zemí Blízkého, Středního a Dálného východu. Konkrétní inspirace pro tvorbu dětí se soustředí na orientální koberce a jejich významovou rovinu, barevnost, zpracování a specifické motivy.
Autor Mgr. Jitka Petřeková
Základní umělecké vzdělávání
inspirace
projekt
Námět zaměřený na zpěvní interpretaci i vlastní písňovou tvorbu, jehož kreativní část je motivována neúplností zde zahrnuté hudební předlohy.
Autor Petr Drkula
Základní umělecké vzdělávání
inspirace
projekt
Projekt zaměřený na bližší poznávání lašských lidových písní nejen na interpretační bázi, ale i na základě seznámení se s kulturním kontextem oblasti jejich původu. Jeho vyústěním jsou vlastní žákovské tvůrčí úpravy písňového materiálu daného folklórního teritoria.
Autor Petr Drkula
Základní umělecké vzdělávání
inspirace
projekt
Hudební předloha pro tvůrčí pohybovou kompozici s prvky volného tanečního vyjádření, inspirovaná pohádkovým tématem.
Autor Petr Drkula