Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání - těžké mentální pos... > Kompetence komunikativní

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sluníčko

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Týdenní plán pro výuku žáků s těžkým a středně těžkým mentálním postižením. Hlavním cílem je seznámit žáky s jarním počasím a proměnami přírody. Hlavní roli v příspěvku hraje teplé, jarní sluníčko, které se žákům snažíme přiblížit různorodými činnostmi, aktivitami a hrami.
Autor Michaela Krajská

Kuřátko

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je určen jako týdenní plán ve speciální třídě pro děti s mentální retardací. Poukazuje na roční období jaro a nejoblíbenější symbol jara – žlutá kuřátka. Tito malí tvorečkové se stali průvodcem pracovních aktivit a činností dětí ve vyučování.
Autor Michaela Krajská

Svatý Martin

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Týdenní plán pro výuku žáků s těžkým a středně těžkým mentálním postižením. Žáci se seznámí s příchodem zimy a tradicemi, které lidé především dříve slavili. Vhodné propojení několika námětů pro činnosti s žáky – jak se jmenuji, blíží se zima, kůň přiváží Martina a sníh.
Autor Michaela Krajská

Řepa

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je určen pro vzdělávání dětí s mentálním postižením. Děti se hravou formou seznámí se zvířátky a postavami, které měly moc práce s jednou velikou řepou. Dále se článek zaměřuje na celkový rozvoj žáků se speciálními potřebami – rozvoj smyslů, řeči, vnímání, pozornosti, motoriky.
Autor Michaela Krajská

Nejznámější média

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Mediální výchova na prvním a druhém stupni základní školy speciální - chápání podstaty mediálního sdělení.
Autor Miroslava Prchalová

Pedagogická intervence u žáka s kortikálním postižením zraku a mentálním postižením

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
V tomto příspěvku je popsáno kortikální postižení zraku v kombinaci s mentálním postižením. Naleznete zde praktické pomůcky, které používáme při výuce žáků s takovýmto postižením.
Autor Lenka Džambiková

Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Příspěvek pojednává o formách alternativní a augmentativní komunikace v prostředí základní školy speciální a o jejím využití při výuce mentálně postižených žáků.
Autor Dagmar Duničková

Využití bazální stimulace ve vyučovacím procesu

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Základní seznámení s konceptem bazální stimulace.
Autor Daniela Tájková

Hiporehabilitace

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
modul
Příspěvek se zabývá hiporehabilitací jako předmětem speciálně pedagogické péče o středně těžce až těžce mentálně postižené žáky v základní škole speciální v Novém Jičíně.
Autor Irena Dudková

Využití prvků Hv a dětské dramatiky v hodinách čtení ve speciální škole

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka přináší v příspěvku metodické poznatky a několik zajímavých her, které podporují výuku čtení u dětí s těžším mentálním postižením.
Autor Libuše Lžičařová
Celkem: 10