Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jaký jsi?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: V tomto projektu bychom chtěli děti seznámit s vlastním tělem a smysly, které používají a využívají každý den. Tento projekt nabízí mnoho různorodých činností. Byl připraven pro třídu MŠ, kterou navštěvují děti bez poruchy komunikace, ale i sluchově postižené děti.
Očekávané výstupy:
  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluch, hmat, čich, chuť)
  • pojmenovat jednotlivé části těla, některé orgány a znát jejich funkce
  • rozlišovat aktivity, které podporují životní prostředí x které je mohou poškozovat
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Pavlína Šimůnková

Jak jsem plnila úkoly slušného chování

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
dlouhodobý
Obsah příspěvku je zaměřen na začátky praxe, na vzpomínky, na srovnávání některých cílů a metody výuky předškolních dětí v dobách před 40 lety a současným pojetím.
Autor Alžběta Palatinová

Já mám koně

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Charakteristika integrovaného bloku: Téma vychází z velkého zájmu dětí o koně. Prostřednictvím tematického celku se naplnilo jejich přání navštívit živé koně. Na přímé zážitky dětí navazují další aktivity. Získané poznatky a dovednosti jsou tak komplexnější a prakticky využitelnější.
Očekávané výstupy: Poznat prostředí, kde žijí koně, zajímat se o nové poznatky, umět se nebát vyslovit svá přání a pokládat otázky.
Časový rozsah: 4 - 5 dnů
Věková skupina: Děti od tří do sedmi let
Autor Zdeňka Lufinková

Hrajeme si s odpadovým materiálem aneb Inspirujeme se uměním Nových realistů

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Každý den se setkáváme s různými odpadovými a zbytkovými materiály. Autorka nabízí rozmanité náměty, jak tyto odpadové materiály dále efektivně využít ve výtvarných činnostech.
Autor Petra Vondrová

Hop míčku! Pojď si hrát!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Už u dětí předškolního věku se objevuje špatné držení těla - vystouplé lopatky, větší bederní prohnutí, kulatá záda, ochablé bříško, předsunutá hlava, ploché nohy apod.Tyto odchylky můžeme u dětí odstranit nebo jim předcházet. Dostatek pohybu jak spontánního, tak i řízeného vede ke zdárnému splnění cíle.
Očekávané výstupy: Zdokonalování pohybových dovedností (sed, stoj...), rozvoj pohybových schopností (obratnosti, rovnováhy,..)
Časový rozsah: Každodenně a průběžně po celý školní rok
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Monika Šafránková

Dýcháme a cvičíme se zvířátky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt vznikl jako reakce na časté problémy dětí s respiračními onemocněními. Vycházel z poznatků a zkušeností rehabilitačních pracovnic Lázní Jeseník, kde byla tato sestava prováděna s dětskými pacienty za asistence rodičů. Při sestavování celoročního bloku cviků jsme vycházeli z poznatků rehabilitačního střediska. Celoroční projekt cviků pro děti s respiračními onemocněními je rozdělen do bloků, pro děti je atraktivní motivační provázanost jednotlivých bloků.
Očekávané výstupy: Umět správně dýchat; umět správně držet své tělo; mít obecné poznatky o dýchání
Časový rozsah: Průběh celého roku
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jelena Darášová

Doprava v našem městě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: V příspěvku je vzdělávací nabídka propojena dvěma tématy: téma vztahující se ke koncepci práce MŠ (regionální výchova) a téma k integrovanému bloku - doprava. Obsahově pestrý projekt zahrnuje širokou nabídku herních i didakticky zaměřených intelektových a praktických činností, které se opírají o přímé zážitky dětí. Výrazným kladem je uplatnění situačního učení.
Očekávané výstupy: dodržovat dohodnutá pravidla, chránit své zdraví (přecházení silnice, jízda na koloběžkách, kole)
Předpokládaný časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Věra Stehlíková

Čistíme si zoubky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Co vše víme o našich zoubkách – jak vést děti ke zdravým životním návykům.
Autor Zdeňka Benešová

"Čtvero ročních období" Keramika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost při prostorovém vytváření z hlíny, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích čtvera ročních období a rozvíjí technickou dovednost dětí.
Autor Ilona Hojerová
Celkem: 29