Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.

Čistíme si zoubky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Co vše víme o našich zoubkách – jak vést děti ke zdravým životním návykům.
Autor Zdeňka Benešová

Můj kamarád tma

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika: Námět na usnadnění odstraňování strachu ze tmy, prostorová orientace, orientace v prostoru prostřednictvím smyslů, vztah k handicapovaným lidem.
Očekávané výstupy:
  • respektovat pravidla;
  • reagovat na pokyn učitelky;
  • být ohleduplný k ostatním.
Časový rozsah: Krátkodobé, dílčí - 0,5 hodiny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Tereza Čunátová

Já mám koně

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Charakteristika integrovaného bloku: Téma vychází z velkého zájmu dětí o koně. Prostřednictvím tematického celku se naplnilo jejich přání navštívit živé koně. Na přímé zážitky dětí navazují další aktivity. Získané poznatky a dovednosti jsou tak komplexnější a prakticky využitelnější.
Očekávané výstupy: Poznat prostředí, kde žijí koně, zajímat se o nové poznatky, umět se nebát vyslovit svá přání a pokládat otázky.
Časový rozsah: 4 - 5 dnů
Věková skupina: Děti od tří do sedmi let
Autor Zdeňka Lufinková

Pohybové aktivity dětí v mateřské škole podporující zdraví

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností a v závěru nechybí evaluační pravidla. Projekt je doplněn o hodnocení sledovaných činností a je zajímavé toto hodnocení porovnat s plánovanými pravidly evaluace.
Očekávané kompetence: samostatnost, sebedůvěra, vlastní rozhodování, vytrvalost v činnosti, chápání sociálních vztahů a rolí, pravidelná potřeba pohybu a sportovních aktivit, správný životní styl.
Časový rozsah: Průběžně po celý jeden školní rok.
Věková skupina: 3-6 let
Autor Věra Šulcová

Krok za krokem gymnastikou (kotoul vpřed)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. V první části se zaměříme na nácvik kotoulu.
Autor Tereza Bížová

Voda je vzácný poklad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
  • mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
  • mít povědomí o významu životního prostředí;
  • pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá

Vlaštovičko, leť!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Integrovaný blok seznamuje děti s ročním obdobím podzimu, kdy vrcholí odlet ptáků do teplých krajin. Děti se učí rozlišovat stěhovavé ptáky od těch, kteří u nás zůstávají. Prostřednictvím zajímavých činností se snažíme v dětech vzbudit pocit sounáležitosti se živou přírodou. Součástí bloku je i výroba krmítka pro ptáky a péče o ně.
Autor Bára Kolářová

Zdraví aneb My stonáme neradi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu;
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jana Rýdlová

Doprava v našem městě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: V příspěvku je vzdělávací nabídka propojena dvěma tématy: téma vztahující se ke koncepci práce MŠ (regionální výchova) a téma k integrovanému bloku - doprava. Obsahově pestrý projekt zahrnuje širokou nabídku herních i didakticky zaměřených intelektových a praktických činností, které se opírají o přímé zážitky dětí. Výrazným kladem je uplatnění situačního učení.
Očekávané výstupy: dodržovat dohodnutá pravidla, chránit své zdraví (přecházení silnice, jízda na koloběžkách, kole)
Předpokládaný časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Věra Stehlíková

Jaký jsi?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: V tomto projektu bychom chtěli děti seznámit s vlastním tělem a smysly, které používají a využívají každý den. Tento projekt nabízí mnoho různorodých činností. Byl připraven pro třídu MŠ, kterou navštěvují děti bez poruchy komunikace, ale i sluchově postižené děti.
Očekávané výstupy:
  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluch, hmat, čich, chuť)
  • pojmenovat jednotlivé části těla, některé orgány a znát jejich funkce
  • rozlišovat aktivity, které podporují životní prostředí x které je mohou poškozovat
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Pavlína Šimůnková
Celkem: 29