Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jaký jsi?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: V tomto projektu bychom chtěli děti seznámit s vlastním tělem a smysly, které používají a využívají každý den. Tento projekt nabízí mnoho různorodých činností. Byl připraven pro třídu MŠ, kterou navštěvují děti bez poruchy komunikace, ale i sluchově postižené děti.
Očekávané výstupy:
  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluch, hmat, čich, chuť)
  • pojmenovat jednotlivé části těla, některé orgány a znát jejich funkce
  • rozlišovat aktivity, které podporují životní prostředí x které je mohou poškozovat
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Pavlína Šimůnková

Doprava v našem městě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: V příspěvku je vzdělávací nabídka propojena dvěma tématy: téma vztahující se ke koncepci práce MŠ (regionální výchova) a téma k integrovanému bloku - doprava. Obsahově pestrý projekt zahrnuje širokou nabídku herních i didakticky zaměřených intelektových a praktických činností, které se opírají o přímé zážitky dětí. Výrazným kladem je uplatnění situačního učení.
Očekávané výstupy: dodržovat dohodnutá pravidla, chránit své zdraví (přecházení silnice, jízda na koloběžkách, kole)
Předpokládaný časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Věra Stehlíková

K čemu jsou barevné kontejnery?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Denně chodíme okolo barevných kontejnerů a ptáme se, k čemu slouží. Dříve než to společně s dětmi zjistíme, ale musíme vědět co odpad je, jak se rozděluje, o jaké materiály se jedná. Tím si společně uvědomíme, jak je důležitá starost o naše okolí. Tento projekt seznamuje děti s novými pojmy a poznatky o materiálech předmětů, které nás obklopují v běžném životě. Děti poznávají jejich vlastnosti a možnosti. Učí se, jak nakládat s odpady a kam s nimi, učí se je také třídit a přitom se seznámí s pojmem recyklace. Celý projekt vede děti k uvědomování si, jak je důležité pečovat o své okolí, o prostředí, ve kterém žijeme. Projekt seznamuje děti s možnými hygienickými riziky, které v souvislosti s odpady vznikají.
Autor Martina Kupcová

Podzimní les sovičky Jůly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V dětech se snažíme probouzet potřebu pobývat v podzimní přírodě, hledat její krásy a zákonitosti, učit je přírodu chránit, rozvíjet pocit sounáležitosti s přírodou, vnímat přírodu a její proměny všemi smysly.
Autor Jana Mlynková

Pohybové aktivity dětí v mateřské škole podporující zdraví

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností a v závěru nechybí evaluační pravidla. Projekt je doplněn o hodnocení sledovaných činností a je zajímavé toto hodnocení porovnat s plánovanými pravidly evaluace.
Očekávané kompetence: samostatnost, sebedůvěra, vlastní rozhodování, vytrvalost v činnosti, chápání sociálních vztahů a rolí, pravidelná potřeba pohybu a sportovních aktivit, správný životní styl.
Časový rozsah: Průběžně po celý jeden školní rok.
Věková skupina: 3-6 let
Autor Věra Šulcová

Zdraví aneb My stonáme neradi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu;
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jana Rýdlová

Ubrousku, prostři se!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tematický celek napomáhá dětem osvojit si základní stravovací návyky, děti se seznamují s kulturou stravování, získávají poznatky o racionální výživě a jejím významu pro náš život.
Autor Eva Rybárová

"Čtvero ročních období" Keramika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost při prostorovém vytváření z hlíny, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích čtvera ročních období a rozvíjí technickou dovednost dětí.
Autor Ilona Hojerová

Z pohádky do pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí inspiraci, jak děti motivovat ke společným činnostem ve škole v přírodě. Děti provázejí pohádkové postavy, které jim jsou blízké a pomáhají jim překonat případný strach z odloučení od rodičů.
Autor Drahomíra Sakařová

Hop míčku! Pojď si hrát!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Už u dětí předškolního věku se objevuje špatné držení těla - vystouplé lopatky, větší bederní prohnutí, kulatá záda, ochablé bříško, předsunutá hlava, ploché nohy apod.Tyto odchylky můžeme u dětí odstranit nebo jim předcházet. Dostatek pohybu jak spontánního, tak i řízeného vede ke zdárnému splnění cíle.
Očekávané výstupy: Zdokonalování pohybových dovedností (sed, stoj...), rozvoj pohybových schopností (obratnosti, rovnováhy,..)
Časový rozsah: Každodenně a průběžně po celý školní rok
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Monika Šafránková
Celkem: 29