Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu;
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jana Rýdlová
Zajímavé činnosti s tematikou zdraví. Jednou z částí bloku je pohádka O medvědu Peciválovi, tzv. pohádka s otevřeným koncem, kde děti dostávají prostor pro slovní vyjádření již získaných zkušeností z oblasti ochrany zdraví a znalostí těla, pro logické uvažování nad situací v pohádce, ale i pro svou fantazii.
Autor Lucie Hubená
Charakteristika integrovaného bloku: Ukázka integrovaného bloku ve ŠVP PV rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích ročního období jara a rozvíjí manuální dovednost dětí.
Očekávané výstupy:
- získat a využívat poznatky o přírodě
- uplatňovat poznatky a zkušenosti
- rozvíjet komunikaci a spolupráci
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jana Bartoňová
Příspěvek nabízí inspiraci, jak děti motivovat ke společným činnostem ve škole v přírodě. Děti provázejí pohádkové postavy, které jim jsou blízké a pomáhají jim překonat případný strach z odloučení od rodičů.
Autor Drahomíra Sakařová
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka pro tvorbu krátkodobého projektu výtvarných činností, které propojují všechny oblasti složek výchovy.
Autor Radka Perglerová
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
- mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
- mít povědomí o významu životního prostředí;
- pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá
Integrovaný blok seznamuje děti s ročním obdobím podzimu, kdy vrcholí odlet ptáků do teplých krajin. Děti se učí rozlišovat stěhovavé ptáky od těch, kteří u nás zůstávají. Prostřednictvím zajímavých činností se snažíme v dětech vzbudit pocit sounáležitosti se živou přírodou. Součástí bloku je i výroba krmítka pro ptáky a péče o ně.
Autor Bára Kolářová
Příspěvek zdůrazňuje význam výchovy předškolních dětí k hygienickým návykům.
Autor Lada Fišarová
Předvánoční čas je dobou příprav a těšení na "Ježíška". Pro děti jsou vhodnou motivací k nejrůznějším činnostem a poznání.
Autor Helena Dastychová
Tematický celek napomáhá dětem osvojit si základní stravovací návyky, děti se seznamují s kulturou stravování, získávají poznatky o racionální výživě a jejím významu pro náš život.
Autor Eva Rybárová