Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Co už víme o přírodě – rostliny
| V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
1 komentář |
26. 11. 2009 |
21527 |
Mezinárodní projekt Comenius – partnerství škol
| Příspěvek umožňuje pedagogům a pedagožkám nahlédnout do mezinárodního projektu Comenius – partnerství škol. Vzhledem k jeho úspěšnému průběhu bych se ráda podělila o zkušenosti z projektu. Příspěvek je inspirací pro učitele a učitelky, kteří chtějí podobný projekt uskutečnit.  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
1 komentář |
22. 04. 2011 |
15015 |
Za dobrodružstvím kolem světa
| Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka při integrovaném bloku. Projekt je motivován interkulturním prostředím a procestujete s ním všechny světadíly.  | Radka Perglerová |
|
|
| |
1 komentář |
29. 11. 2011 |
19041 |
Zvířátka, která bydlí u naší babičky
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Rozvíjet v dětech pocit sounáležitosti s živou přírodou a schopnosti vážit si života ve všech jeho formách, osvojovat si jednoduché dovednosti potřebné k ochraně přírody.
Očekávané výstupy: Schopnost chápat, že svět má svůj řád, že se mění a vyvíjí, že způsob, jakým se chová, ovlivňuje jeho zdraví a životní prostředí.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let  | Dana Svobodová |
|
|
| |
|
12. 04. 2005 |
27009 |
Princezna ze mlejna
| Naše mateřská škola se podílela na výstavě na téma „Vodníci a hastrmani” pořádané městskou knihovnou. Vodníka jsme vybrali z pohádky „Princezna ze mlejna” a současně jsme děti seznamovali s obsahem pohádky. Děti se podílely na výstavě svými výtvarnými pracemi a zároveň si prohlédly výkresy a výrobky z dalších mateřských škol.  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
05. 03. 2010 |
20275 |
Globální rozvojové vzdělávání - velkoměsta a znečištění životního prostředí
| Lekce je zaměřena na problematiku znečištění životního prostředí a přelidnění velkoměst. Aby se žáci dokázali lépe vcítit do těchto složitých problémů, jsou jim přiblíženi na problémech jejich vrstevníka. Vedle toho se žáci seznámí se specifiky čínské kultury.  | Markéta Šmydkeová |
|
|
| |
|
22. 09. 2010 |
8693 |
O ukopnuté houbě
| Tematický celek vycházející ze stejnojmenné pohádky vede k utváření povědomí o nutnosti ochrany životního prostředí a nutnosti zodpovědného chování vůči našemu okolí, lidem i věcem. Pomáhá dětem vnímat jejich emoce, přiměřeně s nimi zacházet, vciťovat se do pocitů druhých. Je určen dětem od 4 do 6 let, jeho realizace vyžaduje cca 1–2 týdny.  | Eva Rybárová |
|
|
| |
|
07. 12. 2010 |
37138 |
Co najdeme na jarní louce?
| Podněcujeme cit a estetiku dítěte, objasňujeme život hmyzu. Dítě předškolního věku vedeme k poznávání změn počasí a střídání ročních údobí přírody. Pozoruje ptáčky, zvířátka a zelenající se rostlinky.
 | Hana Hrabalová |
|
|
| |
|
16. 08. 2011 |
26101 |
Poznáváme Martina
| Dětem představujeme tradici pozdního chladného podzimu – svátek svatého Martina. Na známé pranostice vysvětlujeme změny počasí a zároveň objasníme význam slavné postavy. Postava Martina nám předkládá citlivý a ohleduplný přístup k ostatním lidem a sociální soudržnost.  | Hana Hrabalová |
|
|
| |
|
03. 11. 2011 |
29099 |
Jablíčko se kutálelo
| Program inspirovaný podzimní přírodou. Příspěvek nabízí možnosti, jak využít jablíčko při rozvíjení poznávání, výslovnosti, pohybové koordinace, dramatizace, tvořivosti, sociability i vztahu k životnímu prostředí.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
01. 02. 2012 |
22551 |