Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Asie.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Austrálie.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Afrika.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Severní Amerika.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Dramatická lekce podporující rozvoj sociální citlivosti, tolerance.
Autor Dominika Bečáková
Program je inspirován podzimem a lákavým tématem pouštění draků, ve druhé rovině se zaměřuje na emoce a rozvoj empatie dětí. Děti dostávají příležitost vstoupit do příběhu o papírovém dráčkovi, který se pořád mračil, zlobil ostatní a nikdo si s ním nechtěl hrát. Děti dráčkovi pomáhají najít cestu k ostatním drakům, aby se s nimi mohl vydat na slavný dračí slet.
Autor Dana Tvrďochová
Cílem lekce je seznámit děti s pojmem rozvojová země. Na příkladu imaginárních států si vyzkoušejí, co všechno takto chudé země potřebují pro lepší život. V tomto případě je vhodné, aby jedna aktivita bezprostředně následovala druhou. Celá lekce pak trvá něco málo přes 1 hodinu. Je-li pro děti obtížné udržet pozornost, je samozřejmě možné aktivity proložit drobnými volnými aktivitami. Činnosti dobře zvládnou již děti od 5 let, od stejného věku jsou schopny pochopit i účel programu. Lekci je nejlépe realizovat ve skupině 12 až 25 dětí.
Autor Markéta Šmydkeová
Příspěvek obsahuje námět jak využívat metodu kruhu při práci s dětmi. Metoda kruhu je určena pro 5 - 6 leté děti předškolního věku.
Autor Alžběta Palatinová
Záměry integrovaného bloku: Cílem tohoto tématu je osvojení si základních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování kontaktů k druhým, seznamovat se s pravidly chování ve vztahu k druhému, rozšiřovat slovní zásobu.
Očekávané výstupy:
vyjadřovat se o tom, co je nám příjemné, nepříjemné, vcítění se do druhého
bránit se projevům násilí
chovat se obezřetně při setkání s neznámými osobami
Časové vymezení: dva týdny
Věk dětí: 5-6 let
Autor Alena Zajíčková