Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > zajímá se o druhé i o to, co se kolem děje;...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výlet k indiánům

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Výlet za Indiány nezažívají děti každý den. Čeká je velké dobrodružství, u kterého budou objevovat, poznávat, učit se novým věcem a vědomostem, vyrábět typické věci pro indiány, tančit jako Indiáni, zpívat, dokonce i mluvit jako indiáni. Tento výstup lze rozdělit na dva dny, či zkrátit na jednu lekci. Nabízí se spousta činností, ze kterých lze vybrat, aniž by na sebe musely navazovat.
Autor Veronika Lorgerová

Moje rodina, byl jeden domeček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
V této lekci si budeme povídat o tom, co se děje u nás doma. Kdo tam s námi žije, jak jim říkáme, kdo se jak jmenuje a jak se jmenuji já? Jaké je mé celé jméno? Jakou má kdo roli v domácnosti? Jaké kdo dělá zaměstnání? O tom všem si společně hravě popovídáme prostřednictvím různých aktivit, písniček a obrázků.
Autor Veronika Lorgerová

Mezi mláďátky na dvorku

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Spousta dětí nemá šanci potkat se se zvířátky z farmy. V této lekci jim je představíme co nejpodrobněji. Děti si vyzkouší, jaké to může být na farmě, naučí se básničku o mláďátkách z farmy a také si zaskotačí při pohybových hrách a na překážkové dráze.
Autor Veronika Lorgerová

Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku je představen Cornellem navržený postup pro tento způsob učení doplněný o příklady metod známých z praxe lesních mateřských škol.
Autor Tereza Vošahlíková

Za dobrodružstvím kolem světa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka při integrovaném bloku. Projekt je motivován interkulturním prostředím a procestujete s ním všechny světadíly.
Autor Radka Perglerová

Experiment v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Článek je reflexí webináře ze dne 5. 5. 2017 na téma bádání a experimentování v mateřské škole.
Autor Michael Novotný

Multikulturní výchova – Afrika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Afrika.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Multikulturní výchova – Asie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Asie.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Multikulturní výchova – Jižní Amerika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Jižní Amerika.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Globální rozvojové vzdělávání - dětská práce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce je zaměřena na problematiku dětské práce v rozvojových zemích. Dětem je vysvětlen rozdíl mezi namáhavou prací nutnou pro vlastí obživu a pomáháním při chodu domácnosti. Poté se seznámí s životním příběhem malého indického chlapce, který má již přes svůj útlý věk zkušenost s dětskou prací. Na závěr lekce se děti dozví zajímavé informace o životě v Indii a mnoho místních zvyklostí si mohou také vyzkoušet. Pokud jsou činnosti realizovány bezprostředně za sebou, lekce trvá zhruba 1,5 hodiny. Samozřejmě je možné aktivity rozložit do celého dopoledne a prokládat je volnou hrou apod. Činnosti jsou určené pro skupinu 12 až 25 dětí ve věkovém rozmezí 5 až 7 let.
Autor Markéta Šmydkeová
Celkem: 23