Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > má smysl pro povinnost ve hře, práci i učení;...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pohybové hry: Pohádkové fantazie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohybové hry: Fouká, sněží

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohybové hry: Kouzla a čáry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
Autor Bc. Michael Novotný

Ten dělá to a ten zas tohle

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.
Autor Hana Nováková

Lísteček mi na dlaň spad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu. Děti se seznamují s tímto ročním obdobím, lidovými tradicemi a pranostikami, které zachycují ilustrace Josefa Lady.
Autor Ivana Pilátová

Cesta za pohádkovým klubíčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
  • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
  • spolupracovat;
  • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Naďa Kudrnáčová

Domečku, domečku, kdo v tobě bydlí?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Jedná se o další z programů zaměřených na přírodu, vyplývá z celoročního ekologického projektu v naší mateřské škole (získávání poznatků o příbytcích zvířat).
Očekávané výstupy:
  • získat vědomosti o příbytcích volně žijících zvířat;
  • rozšířit poznatky o životě zvířat;
  • umět pojmenovat různá zvířata a živočichy.
    Předpokládaný časový rozsah: 2 - 3 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
  • Autor Miroslava Strakatá

    Dračí toulání

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Záměry integrovaného bloku: Cílem této krátké aktivity je rozvíjet dovednost spolupráce ve skupině, podněcovat tvořivé myšlení, představivost a fantazii, podněcovat tvořivost a rozvíjet citlivost pro smyslové kvality materiálu.
    Očekávané výstupy:
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných) i ve slovních výpovědích k nim
  • prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
  • vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení

  • Časové vymezení: 25 - 35 minut včetně přesunů pro materiál apod.
    Věk dětí: práce s nejstarší věkovou skupinou (10 - 15 dětí)
    Autor Vladimíra Slavíková

    Vánoční těšení pro radost

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    střednědobý
    Cílem tematického celku je především vytvoření dárečků pro rodiče. Současně s tím je naším záměrem probudit v dětech chuť obdarovávat lidi z blízkého okolí, rozvíjet dětskou jemnou motoriku a fantazii při výrobě dárků, rozvíjet empatii, cit pro druhé, kamarádství.
    Autor Bára Kolářová

    Vyrostla nám veliká řepa

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt vznikl na základě dlouhodobého pozorování pole s řepou. Při vycházce děti vytáhly řepu z hlíny, a to nás vedlo k plánu činností k tomuto tématu.
    Očekávané výstupy: Koordinovat lokomoci o další prvky, sladit pohyb s rytmem a hudbou; naučit se zpaměti krátké texty, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu, reprodukovat pohádku; chápat prostorové pojmy, sledovat očima zleva doprava; zachytit a vyjádřit své prožitky - výtvarně, hudebně pohybovou improvizací, hrou na tělo sledovat postup melodie - poslechové činnosti; vyjádřit svou představivost a fantazii v tvořivých konstruktivních činnostech, pracovat s modelovací hmotou
    Časový rozsah: 1 týden
    Věková skupina: 3 – 5 let
    Autor Eva Kahánková
    Celkem: 20