Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pohybové hry: Pohádkové fantazie
| Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.  | Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
21. 02. 2012 |
44488 |
Pohybové hry: Fouká, sněží
| Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.  | Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
15. 02. 2012 |
118524 |
Pohybové hry: Kouzla a čáry
| Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.  | Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
14. 02. 2012 |
51920 |
Ten dělá to a ten zas tohle
| Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.  | Hana Nováková |
|
|
| |
|
25. 07. 2011 |
62427 |
Lísteček mi na dlaň spad
| Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu. Děti se seznamují s tímto ročním obdobím, lidovými tradicemi a pranostikami, které zachycují ilustrace Josefa Lady.
 | Ivana Pilátová |
|
|
| |
|
20. 11. 2008 |
29417 |
Cesta za pohádkovým klubíčkem
| Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
- podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
- spolupracovat;
- mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Naďa Kudrnáčová |
|
|
| |
|
19. 05. 2007 |
31999 |
Domečku, domečku, kdo v tobě bydlí?
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Jedná se o další z programů zaměřených na přírodu, vyplývá z celoročního ekologického projektu v naší mateřské škole (získávání poznatků o příbytcích zvířat).
Očekávané výstupy:
získat vědomosti o příbytcích volně žijících zvířat;
rozšířit poznatky o životě zvířat;
umět pojmenovat různá zvířata a živočichy.
Předpokládaný časový rozsah: 2 - 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
29. 03. 2007 |
22540 |
Dračí toulání
| Záměry integrovaného bloku: Cílem této krátké aktivity je rozvíjet dovednost spolupráce ve skupině, podněcovat tvořivé myšlení, představivost a fantazii, podněcovat tvořivost a rozvíjet citlivost pro smyslové kvality materiálu.
Očekávané výstupy:
vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných) i ve slovních výpovědích k nim
prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení
Časové vymezení: 25 - 35 minut včetně přesunů pro materiál apod.
Věk dětí: práce s nejstarší věkovou skupinou (10 - 15 dětí)  | Vladimíra Slavíková |
|
|
| |
|
06. 03. 2007 |
13427 |
Vánoční těšení pro radost
| Cílem tematického celku je především vytvoření dárečků pro rodiče. Současně s tím je naším záměrem probudit v dětech chuť obdarovávat lidi z blízkého okolí, rozvíjet dětskou jemnou motoriku a fantazii při výrobě dárků, rozvíjet empatii, cit pro druhé, kamarádství.  | Bára Kolářová |
|
|
| |
|
16. 01. 2007 |
14701 |
Vyrostla nám veliká řepa
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt vznikl na základě dlouhodobého pozorování pole s řepou. Při vycházce děti vytáhly řepu z hlíny, a to nás vedlo k plánu činností k tomuto tématu.
Očekávané výstupy: Koordinovat lokomoci o další prvky, sladit pohyb s rytmem a hudbou; naučit se zpaměti krátké texty, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu, reprodukovat pohádku; chápat prostorové pojmy, sledovat očima zleva doprava; zachytit a vyjádřit své prožitky - výtvarně, hudebně pohybovou improvizací, hrou na tělo sledovat postup melodie - poslechové činnosti; vyjádřit svou představivost a fantazii v tvořivých konstruktivních činnostech, pracovat s modelovací hmotou
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 – 5 let  | Eva Kahánková |
|
|
| |
|
17. 09. 2004 |
28029 |