Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > má smysl pro povinnost ve hře, práci i učení;...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pohybové hry: Fouká, sněží

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
Autor Bc. Michael Novotný

Ten dělá to a ten zas tohle

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.
Autor Hana Nováková

Pohybové hry: Kouzla a čáry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohybové hry: Pohádkové fantazie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
Autor Bc. Michael Novotný

Cesta za pohádkovým klubíčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
  • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
  • spolupracovat;
  • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Naďa Kudrnáčová

Lísteček mi na dlaň spad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu. Děti se seznamují s tímto ročním obdobím, lidovými tradicemi a pranostikami, které zachycují ilustrace Josefa Lady.
Autor Ivana Pilátová

Vyrostla nám veliká řepa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt vznikl na základě dlouhodobého pozorování pole s řepou. Při vycházce děti vytáhly řepu z hlíny, a to nás vedlo k plánu činností k tomuto tématu.
Očekávané výstupy: Koordinovat lokomoci o další prvky, sladit pohyb s rytmem a hudbou; naučit se zpaměti krátké texty, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu, reprodukovat pohádku; chápat prostorové pojmy, sledovat očima zleva doprava; zachytit a vyjádřit své prožitky - výtvarně, hudebně pohybovou improvizací, hrou na tělo sledovat postup melodie - poslechové činnosti; vyjádřit svou představivost a fantazii v tvořivých konstruktivních činnostech, pracovat s modelovací hmotou
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 – 5 let
Autor Eva Kahánková

Hry s padákem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Jedná se o pomocný materiál – zásobník pohybových her pro učitele mateřských škol a vedoucí sportovních kroužků. Jde o pohybové hry s padákem. Materiál je vhodný pro děti předškolního věku (4–6 let). Jednotlivé hry je možné vytisknout na karty a vytvořit si zásobník her. Zeleně je označeno, co říká učitel, modře jsou označeny motivační básničky, kurzívou, co je možné ve hře obměňovat.
Autor Kateřina Pokorná

Domečku, domečku, kdo v tobě bydlí?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Jedná se o další z programů zaměřených na přírodu, vyplývá z celoročního ekologického projektu v naší mateřské škole (získávání poznatků o příbytcích zvířat).
Očekávané výstupy:
  • získat vědomosti o příbytcích volně žijících zvířat;
  • rozšířit poznatky o životě zvířat;
  • umět pojmenovat různá zvířata a živočichy.
    Předpokládaný časový rozsah: 2 - 3 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
  • Autor Miroslava Strakatá

    O Koblížkovi

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    dlouhodobý
    Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.
    Autor Eva Štandová
    Celkem: 20