Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > má smysl pro povinnost ve hře, práci i učení;...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vánoční těšení pro radost

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Cílem tematického celku je především vytvoření dárečků pro rodiče. Současně s tím je naším záměrem probudit v dětech chuť obdarovávat lidi z blízkého okolí, rozvíjet dětskou jemnou motoriku a fantazii při výrobě dárků, rozvíjet empatii, cit pro druhé, kamarádství.
Autor Bára Kolářová

Vyrostla nám veliká řepa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt vznikl na základě dlouhodobého pozorování pole s řepou. Při vycházce děti vytáhly řepu z hlíny, a to nás vedlo k plánu činností k tomuto tématu.
Očekávané výstupy: Koordinovat lokomoci o další prvky, sladit pohyb s rytmem a hudbou; naučit se zpaměti krátké texty, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu, reprodukovat pohádku; chápat prostorové pojmy, sledovat očima zleva doprava; zachytit a vyjádřit své prožitky - výtvarně, hudebně pohybovou improvizací, hrou na tělo sledovat postup melodie - poslechové činnosti; vyjádřit svou představivost a fantazii v tvořivých konstruktivních činnostech, pracovat s modelovací hmotou
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 – 5 let
Autor Eva Kahánková

Lísteček mi na dlaň spad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu. Děti se seznamují s tímto ročním obdobím, lidovými tradicemi a pranostikami, které zachycují ilustrace Josefa Lady.
Autor Ivana Pilátová

Domečku, domečku, kdo v tobě bydlí?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Jedná se o další z programů zaměřených na přírodu, vyplývá z celoročního ekologického projektu v naší mateřské škole (získávání poznatků o příbytcích zvířat).
Očekávané výstupy:
  • získat vědomosti o příbytcích volně žijících zvířat;
  • rozšířit poznatky o životě zvířat;
  • umět pojmenovat různá zvířata a živočichy.
    Předpokládaný časový rozsah: 2 - 3 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
  • Autor Miroslava Strakatá

    Cesta za pohádkovým klubíčkem

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
    Očekávané výstupy:
    • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
    • spolupracovat;
    • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
    Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Naďa Kudrnáčová

    Dračí toulání

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Záměry integrovaného bloku: Cílem této krátké aktivity je rozvíjet dovednost spolupráce ve skupině, podněcovat tvořivé myšlení, představivost a fantazii, podněcovat tvořivost a rozvíjet citlivost pro smyslové kvality materiálu.
    Očekávané výstupy:
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných) i ve slovních výpovědích k nim
  • prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
  • vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení

  • Časové vymezení: 25 - 35 minut včetně přesunů pro materiál apod.
    Věk dětí: práce s nejstarší věkovou skupinou (10 - 15 dětí)
    Autor Vladimíra Slavíková

    Na poli

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    lekce
    Lekce se týká podzimu, konkrétně práce na poli. Příprava pracuje s prvky dramatické výchovy. Učitel i děti vstoupí do role, díky které se naučí, kdo je to zahradník a jaká je jeho práce.
    Autor Barbara Křížková

    Pohybové hry: Kouzla a čáry

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
    Autor Bc. Michael Novotný

    Pohybové hry: Fouká, sněží

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
    Autor Bc. Michael Novotný

    Pohybové hry: Pohádkové fantazie

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Tento článek může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník pohybových her a aktivit, které lze využít při každodenní činnosti s dětmi.
    Autor Bc. Michael Novotný
    Celkem: 20