Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > má smysl pro povinnost ve hře, práci i učení;...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dobrodružství prcka Loriho 1

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.
Autor Veronika Lorgerová

Hry s padákem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Jedná se o pomocný materiál – zásobník pohybových her pro učitele mateřských škol a vedoucí sportovních kroužků. Jde o pohybové hry s padákem. Materiál je vhodný pro děti předškolního věku (4–6 let). Jednotlivé hry je možné vytisknout na karty a vytvořit si zásobník her. Zeleně je označeno, co říká učitel, modře jsou označeny motivační básničky, kurzívou, co je možné ve hře obměňovat.
Autor Kateřina Pokorná

Jezdectví a vozatajství

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
V této lekci jsem se zaměřila na to, aby děti znaly pojmy jezdectví a vozatajství. Celou lekcí proplouváme společně s koňmi různými aktivitami. Vyzkoušíme si na vlastní kůži koňské dostihy. Osvojíme si také další nové pojmy, jako jsou například názvy překážek v dostizích, a vyzkoušíme si zajímavé výtvarné techniky.
Autor Veronika Lorgerová

Vánoční zvonění

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Vánoce jsou krásné téma, dá se s ním vymyslet cokoli a pro děti je to zajímavé a vzrušující, protože každé dítě se těší na Vánoce. V této lekci si s dětmi zatančíme na koledu, vyrobíme si krásnou ozdobu na vánoční stůl či stromeček a také si děti prožijí vánoční příběh na vlastní kůži. Navodíme dětem vánoční atmosféru kdykoli během prosince či pár dní před vánočními prázdninami.
Autor Veronika Lorgerová

Procházka po buši

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Pojďme děti blíže seznámit s exotickým zvířetem, které můžeme vidět v zoo – s ŽIRAFOU. Ukážeme si, jak žirafy žijí, dozvíme se o nich spousty informací a seznámíme se s žirafou Gandalfou, která pro nás připravila soutěž o nejhezčí obrázek. Společně si také uděláme procházku po buši, která nebude zrovna lehká, protože si při ní pořádně protáhneme těla.
Autor Veronika Lorgerová

Multikulturní výchova – Evropa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Evropa.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Na poli

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce se týká podzimu, konkrétně práce na poli. Příprava pracuje s prvky dramatické výchovy. Učitel i děti vstoupí do role, díky které se naučí, kdo je to zahradník a jaká je jeho práce.
Autor Barbara Křížková

Pranostiky a hry na celý rok - únor

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Kniha Ivy Marákové nabízí výběr lidových pranostik celého roku a náměty ke tvořivé práci. Její obsah směřuje k dětem předškolního a mladšího školního věku a může obohatit nejenom školy, ale i naše domovy. Ukázka nabízí dvě témata pro práci s pranostikami v únoru.
Autor Iva Maráková

Pohádková dramatika – Čarodějnice, III. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování článku, nabízejícího učitelkám mateřských škol dramatickou inspiraci na téma čarodějnice.
Autor Michael Novotný

O Koblížkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.
Autor Eva Štandová
Celkem: 20