Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.
Autor Veronika Lorgerová
Jedná se o pomocný materiál – zásobník pohybových her pro učitele mateřských škol a vedoucí sportovních kroužků. Jde o pohybové hry s padákem. Materiál je vhodný pro děti předškolního věku (4–6 let). Jednotlivé hry je možné vytisknout na karty a vytvořit si zásobník her. Zeleně je označeno, co říká učitel, modře jsou označeny motivační básničky, kurzívou, co je možné ve hře obměňovat.
Autor Kateřina Pokorná
V této lekci jsem se zaměřila na to, aby děti znaly pojmy jezdectví a vozatajství. Celou lekcí proplouváme společně s koňmi různými aktivitami. Vyzkoušíme si na vlastní kůži koňské dostihy. Osvojíme si také další nové pojmy, jako jsou například názvy překážek v dostizích, a vyzkoušíme si zajímavé výtvarné techniky.
Autor Veronika Lorgerová
Vánoce jsou krásné téma, dá se s ním vymyslet cokoli a pro děti je to zajímavé a vzrušující, protože každé dítě se těší na Vánoce.
V této lekci si s dětmi zatančíme na koledu, vyrobíme si krásnou ozdobu na vánoční stůl či stromeček a také si děti prožijí vánoční příběh na vlastní kůži.
Navodíme dětem vánoční atmosféru kdykoli během prosince či pár dní před vánočními prázdninami.
Autor Veronika Lorgerová
Pojďme děti blíže seznámit s exotickým zvířetem, které můžeme vidět v zoo – s ŽIRAFOU. Ukážeme si, jak žirafy žijí, dozvíme se o nich spousty informací a seznámíme se s žirafou Gandalfou, která pro nás připravila soutěž o nejhezčí obrázek. Společně si také uděláme procházku po buši, která nebude zrovna lehká, protože si při ní pořádně protáhneme těla.
Autor Veronika Lorgerová
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Evropa.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Lekce se týká podzimu, konkrétně práce na poli. Příprava pracuje s prvky dramatické výchovy. Učitel i děti vstoupí do role, díky které se naučí, kdo je to zahradník a jaká je jeho práce.
Autor Barbara Křížková
Kniha Ivy Marákové nabízí výběr lidových pranostik celého roku a náměty ke tvořivé práci. Její obsah směřuje k dětem předškolního a mladšího školního věku a může obohatit nejenom školy, ale i naše domovy.
Ukázka nabízí dvě témata pro práci s pranostikami v únoru.
Autor Iva Maráková
Pokračování článku, nabízejícího učitelkám mateřských škol dramatickou inspiraci na téma čarodějnice.
Autor Michael Novotný
Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.
Autor Eva Štandová