Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Činnostní a občanské kompetence > svoje činnosti a hry se učí plánovat, organizovat,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Relaxační hry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tento inspirativní článek nabízí učitelům mateřských škol zásobník relaxačních her, které lze s dětmi hrát po aktivních činnostech. Jistě rozšíří činnosti, kterými lze obohatit vzdělávací nabídku v mateřských školách.
Autor Bc. Michael Novotný

Velikonoce - Jak šlo vejce na vandr

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím estetických prožitků chceme vytvořit sváteční náladu pro přípravu na svátky jara a přirozeně vnést děti do doby dětství jejich prarodičů a praprarodičů.
Autor Ivana Bešťáková

...hrajeme si, dovádíme, pozor, ať se nezraníme...

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí hry, činnosti a aktivity zaměřené na upevňování základních pohybových dovedností a ochranu zdraví v období zimních aktivit.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Výtvarné techniky pop-artu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami pop-artu. S těmito technikami nás autorka seznamuje jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s pop-artovým uměním.
Autor VÚP Praha

Držíme masopust

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celý projekt se nese v duchu humoru a vtipu. Cílem je seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu. Společně prožít radost a veselí. Poznat humor a vtip v lidové slovesnosti, krátkých textech, písních i ve výtvarném projevu a pokusit se ho vhodně a citlivě použít.
Očekávané výstupy: Osvojit si elementární poznatky o lidových zvycích a tradicích v období masopustu. Umět prožívat a projevovat radost. Chápat humor a vtip, umět ho vhodně a citlivě použít (rozlišit humor a posměšek atd.).
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 3 – 6 let
Autor Hana Kohoutová

Pohybové hry s míčem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Náměty na pohybové činnosti v mateřské škole aneb Pohybové hry s míčem.
Autor Petra Valachová

PRÁZDNINY JSOU ZA NÁMI

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Záměrem projektu je přiblížit dětem změny v přírodě s odcházejícím létem a opětovné sjednocení dětského kolektivu po prázdninách, získání pocitu pohody a sounáležitosti ve skupině.
Očekávané výstupy: Poznatky z podzimní přírody, využívat své smysly aj., adaptovat se v prostředí MŠ.
Časový rozsah: přibližně jeden měsíc.
Věková skupina: věk dětí 5 - 6 let. Projekt rozšiřuje zkušenosti dětí z předchozích dvou let.
Autor Alena Picková

Sedí si kos na keříčku, zpívá šípkům svou písničku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Je zaměřen na poznávání plodů podzimu se specifikací plodů keřů. K motivaci dětí je zde využita pohádka "O šípkové Růžence". Postavy pohádky a její děj jsou ve větší části projektu použity jako nosné téma. Cílem projektu je poznávat a vnímat přirozené změny v přírodě.
Očekávané výstupy: Dítě má poznatky o přírodě, chápe změny, které v ní probíhají.
Časový rozsah: 1 týden a více
Věková skupina: Lze použít pro všechny věkové skupiny dětí v MŠ.
Autor Aneta Burešová

Hudební pohádka o tom, co se stalo, když pršelo

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Hudební pohádka je součástí projektu s názvem Cestička do školy. Prostřednictvím Hudební pohádky se děti hravou formou seznámí s různými dopravními prostředky, budou se učit bezpečnému chování na ulici, přecházení silnice, seznámí se s některými dopravními značkami. Při kresbě a pěveckých činnostech budou rozvíjet svoji fantazii a představivost. Při pohybových činnostech se budou učit koordinovat pohyby těla. Budou mít příležitost k rozvoji pěveckých dovedností, naučí se krátké písničky a říkadla.
Autor Hana Maroušková

Pohádková dramatika ‒ Čarodějnice II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Další díl inspirativního článku, který nabízí dramatické činnosti při práci s dětmi předškolního věku.
Autor Michael Novotný
Celkem: 13